Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Ann - 18 augusti 2010 20:56

Barnen är så stora redan att de börjar skolan, Merlin är redan tre veckor (imorgon egentligen) vart tar tiden vägen?


Det står inte på innan barnen flyttat hemifrån och Merlin är ute och tävlar..!

Hmmm med någon annan i sadeln än jag...

Nu för tiden ska man ju ha grönt kort för att åka ut och tävla och dessutom så har jag ju märkt (för ganska längesedan...) att dressyrprogrammen är ändrade...

Betyder det att tiden rinner även för mig?

Trots att jag fick visa leg när jag skulle gå in på puben där det var 18 års gräns?

Näää, tänkte väl det..!  


Tim hade ivarjefall en bra skolstart, han var helnöjd med första skoldagen.

Och när vi åkte hem så hade vi en extra med oss så jag fick muta dem med glass för att vi skulle kunna åka och handla stövlar utan knot.

Men det gick bra och till och med jag tog mig en glass!

  

Och det fick jag ju sota för senare... men det var det värt!


Merlin är en riktig busunge och jag tycker det är så synd att han inte har någon att leka med...

Men jag vet... det är många föl som inte har det... och det går bra ändå... men jag tycker ändå att det är synd...

Och jag vet... har jag inget att fundera på eller oroa mig för så kommer jag ändå på något..!

Det är jag bra på!


Nu har jag stått och gjort köttbullar halva kvällen så nu ska jag nog kolla lite på tv innan jag dyker ner i bingen.


Tack och hej!

Av Ann - 18 augusti 2010 11:55

att börja ettan!

Tim har länge sett fram emot att få börja skolan "på riktigt".

När han började förskoleklass frågade han länge när de skulle ha riktiga lektioner så han har nog väntat sedan dess.

Han tycker det är så roligt med matte och att läsa och skriva, för det är han redan väldigt duktig på.

Så med nytt pennfodral fyllt med diverse pennor och annat, nedstoppat i ryggan gick han så förväntansfull till skolan.

Först ville han att jag skulle följa med, men sedan ångrade han sig och ville inte.

Men då skyllde jag på att jag var tvungen att lämna extrakläder och se var hans klassrum låg så jag gick med ändå... för jag ville ju..!

Han höll mig så fint i handen tills vi kom till skolgården, sen släppte han snabbt.

En snabb kram fick jag också innan jag åkte därifrån.


Vad stora de såg ut där de satt vid sina bänkar... *suckar*


Pontus ville inte följa med så han fick vara hos sin pappa på jobbet medans jag lämnade Tim.

Nu ska Pontus, jag och mormor åka och äta pizza till lunch.

Det blir lite egentid för honom nu medans Tim går i skolan.


Sedan blir det till att åka och köpa gummistövlar, för i vanlig ordning så är jag ute i god tid... sprang omkring som en tornado imorse, när jag letade kläder...

Så stövlarna var ju självklart för små... och regnstället i minsta laget, det lilla jag hann se när han provade innan han med raketfart slet av sig det igen... så stövelköp idag, regnstället får duga tills jag hunnit iväg och handlat...


Hästarna... ja jag har gett dem mat och kikat på dem men svansfix och annat blir det nog lite senare.


Tjing tjing!

  

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards