Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Ann - 26 augusti 2010 20:33

Jag har stått i ösregn och tittat när Tim spelat fotboll.

Det var inte min första önskan denna kväll...

Men vad gör man inte för sina barn..?

Han ville inte åka hem. ( ja jag erkänner, jag försökte efter en stund att få honom att känna efter och se om han inte frös... men det gjorde han inte)


Så här ser man ut efteråt...

  

Han ser inte helt olycklig ut och jag kan ju tillägga att det slutade i stort sett att regna när träningen var slut...


När jag kommit hem i regnet och duschat och lagt barnen så skyndade jag ut till hästarna.

De stod alla tre i regnskyddet, varma och torra.

Så skönt att se.

Så de fick mat, mockat och massor med ny halm.

Ja just det, massor av gos också förståss!

Men det förstod ni inte va?  

När jag stod där och gosade och tittade så ser jag hur Merlin börjar klättra på Mellis.

Mellis ser inte helt nöjd ut och ser ganska förberående ut när hon försöker få ner honom.

Men hon är ändå väldigt tålmodig med honom.

Så jag säger det igen... vad gör man inte och vad står man inte ut med, för sina barn!


När vi var på poolspel sist så såg jag en så fin filt.

En med jordgubbar på.

Jag har blivit barnsligt förtjust i saker med jordgubbar på så jag blev grymt avundsjuk.

Jag har glas, två tillbringare, skålar, både med fot och utan, jag har en duk, och jag ville även ha en filt.

Men... J som hade filten mailade mig efter ett par dagar och sa att det fanns filtar kvar så jag tänkte åka dit och handla en omgående.

Behöver jag säga att jag glömde bort det?

Men till min stora glädje såg jag sånna filtar i den affären jag brukar handla i (när jag väl tittade efter...) så nu har jag också en!


  

Visst är den fin!


Godnatt!

Av Ann - 26 augusti 2010 12:54

Har läst boken 14 år till salu.

Vilken bok...


Kanske borde alla i högstadiet läsa den?


  

Av Ann - 26 augusti 2010 07:11

ska jag försöka hinna med nu direkt på morgonen.

Vore skönt att ha hämtat klart den halm som jag tänkt.

Hade egentligen velat ha en kärra till men det blir så trångt då... men vi får väl se när jag fått in den här kärran, om det blir någon plats över!


Annars idag blir det lite sånt där nödvändigt tråkigt, som städ, handling (jo jag handlade igår, men utan lista... så jag fick hmmm inte med mig allt som jag skulle) och kanske lite klättring i mounttvättberg.

Tim ska ha med sig en kompis hem idag också.


Ska lämna kläder och presenter till mamma som ska åka till min bror.

Mina brorsbarn, Ellinor och Rebecca, fyllde 5 respektive 7 år igår.

Grattis i efterskott till dem!


Godmorgon!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards