Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Ann - 31 augusti 2010 20:22

att få ha haft en dag som varit toppen hela dagen!


Inga bråk eller tjafs med barnen

Inga andra saker att irritera sig över

Bara varit glad!

Utan att det har varit något speciellt!


(fast varför väntar jag alltid på "smällen" när jag har sådana här dagar?)


Ha en bra kväll!  



Av Ann - 31 augusti 2010 13:12

Nu har hovis varit här och verkat hästarna.


Han tyckte att Merlin var riktigt fin (det sa han flera gånger!) och att han var rak och korrekt i benen så inget behövde rättas till.

Hovis fick lyfta och titta på hans hovar och Merlin skötte sig jättebra och det gör mig så glad och stolt!

Det var första gången som någon annan gör något med honom.


Vi bestämde också att jag skulle försöka att sätta igång Mellis på mjukt underlag och försöka undvika att sko, för det kommer ju en vinter och med den is...

Och har hon då skor så måste hon ju ha brodd... så nej, det känns inte bra att sko henne... så vi gör ett försök utan.

Annars får jag väl tåla mig tills i vår med att rida...


När hon hade Kahela så skodde jag henne när jag satte igång henne.

Skillnaden var att Kahela är född den 12 februari.

Mellis blev alltså skodd typ när våren hade kommit, alltså inga brodd + att de gick ute dygnet runt.

Det gör de i och för sig nu också.

Men jag har ju inte bestämt hur länge...


Nästan varje dag tittar jag ut över hagen och känner mig... ja... lycklig!

 

 Det är inte alla som har möjligheten att ha 3 fantastiskt

fina och trevliga hästar gående hos sig!


Jag har även varit lite effektiv idag, läst ut boken "Att bli sig själv".

Okej, jag kanske inte har läst varje ord, kanske inte ens varje mening men jag kan nog vara med och diskutera den ivarjefall...

Men... ingen dikt ännu...

En undran, kan en dikt bestå av endast känsloord?


Till sist... några fler bilder på min stolthet!

 


  



  


Sorry... Jag kan bara inte låta bli!


Jag är fortfarande på ett strålande humör!

Undrar när jag kommer på något jag glömt och det försvinner...   

Av Ann - 31 augusti 2010 07:23

Vaknade på ett strålande humör, varför vet jag inte.


Det är dimmigt ute...


  

(Den lilla klumpen på mitten är Hilma och Merlin som står och äter tillsammans.)


Så det kan inte bero på det fina vädret... men solen ser ut att kunna titta fram där borta faktiskt!


Hämtade ju ut mina sista skolböcker igår också.

  

626 kr kostade dem... jippi...


Så varför är jag på så bra humör?

Ja ja skit i det, det hinner nog gå över om jag ska klura på den där dikten idag..!


Hovis kommer idag.

Vi ska kika på hur Mellis hovar skulle klara att börja sättas igång utan att sko henne. Hon är ju rätt så ömfotad och inte så fin i hovarna precis... men vi får se vad vi ähum... han, kan få till.


Snart kommer min pappa hem igen. Om ca 2 veckor!


Så...

Godmorgon!




Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards