Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Ann - 3 september 2010 21:33

Ibland behövs inte mycket för att göra någon glad och lycklig.

Tim hade två vänner med sig hem idag.

Så jag har haft fyra goa ungar här!

En av dem, Samuel, ville gärna åka traktor.

Så, han fick inte bara åka, han fick köra också!


  

Så här glad ser man ut då!


  

Och man är vääääldigt koncentrerad!

Jag är ledsen Jessica men jag kan tydligen inte ta kort... de blev inte bra...


En annan sak som jag fått reda på är, att när jag varit hundvakt, så fick jag lite presenter av Tiina.

Bland annat fick jag ett läppbalsam och en handkräm.

Jag tackade förståss och tyckte att det var bra för jag brukade låna hennes handkräm i skolan och läppbalsam är ju bra.

Så tänkte jag väl inte så mycket mer just på det...


  

Det här är vad jag fick, Odd Molly.


Tydligen märkesgrejer och inte hmmm... gratis...

Men eftersom jag inte kan så mycket om märken längre, har inte kunnat på väldigt länge, så fattade jag inte riktigt vad jag hade fått.

Men nu har jag blivit upplyst om det.

Så... TACK så hemskt mycket Tiina!

Du skulle inte lagt ut så mycket pengar gumman..!


Så det där med hårfärg... idag när det gick så illa att läsa så fick jag den briljanta idén att -ja jag slänger i en toning när jag ändå ska sitta här (hur nu det gick ihop..?)

Så det gjorde jag.

Men när jag skulle skölja ur det ur håret så hade jag städat undan efter mig så fint, så några plasthandskar fanns ju inte kvar.

Alltså fanns det bara en sak att göra.

Så jag ut till stallet i trosor, t-shirt och toning i håret.

Då är det tur att jag bor på landet och ingen såg mig!

För i stallet finns nämnligen plasthandskar.

Och det är ju praktiskt...


Hästarna... ja... nu håller bönderna på att skördar så nu är dags att lite smått börja sätta igång Mellis på stubben.

Jag hade tänkt att longera och tömköra till att börja med så slipper hon ha tunga mig på ryggen direkt.

Merlin, tja han växer och frodas och är bara go.

Jag kratsar hovarna på honom i stort sett varje dag och han älskar att bli borstad.

Hilma, ja, henne skulle jag kunna ta av hannibalmasken om man tänker på fångrisken, men jag vet också att hon då skulle svälla som en tunna direkt och hon får ju inte direkt lite i sig nu så... ja den sitter fortfarande på...


Fick jag gjort det jag tänkt idag då?

Boken är fortfarande inte utläst...

Städningen... tja jag röjde undan det värsta ivarjefall...

Tvätten... en annan dag är en bättre dag...

Men... jag handlade, både mat och paket (jag var ju tvungen...)

Gräset, som jag inte ens tog med på morgonens lista får jag nog ta fram lien till imorgon, och halmen... tar jag nästa vecka..!


Nehej, om man skulle ta lite fredagkväll med gubben framför tvn en stund...


Ha en fortsatt trevlig kväll!


Av Ann - 3 september 2010 08:38

Idag är det en sån där dag då jag egentligen har massor att göra men får ingenting gjort.


Jag måste:

- fortsätta läsa i den (mindre) roliga boken Ett litet barns dagbok

- helgstäda, varför egentligen, de stökar ju ändå ner...

- helghandla, varför där också... jag ska ju ändå inte äta nåt gott (läs onyttigt)

- tvätta, där kan man verkligen snacka kretslopp...

- hämta halm *suckar*

- köpa paket till Martin, Samuel och Axel

- hämta 3 eventuellt 4 barn till eftermiddagen


Så... därför sitter jag och verkligen läser i den roliga boken... typ...

Undrar vad som är rekord i att läsa om en sida utan att fatta vad som står?

Jag är nog en god kandidat ivarjefall...


Det finns så mycket annat som jag vill göra.

Men det står inte på min lista tyvärr...


Men det är sol och fint väder ute!!


Godmorgon!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards