Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Ann - 12 september 2010 20:09

Somnat bredvid Pontus när jag la barnen.

Det är sååå jobbigt att vakna och fortsätta kvällen när det blir så.


Vad har jag gjort när jag inte somnat med barnen då?

Jo, i morse band jag Merlin för första gången.

Jag band honom bredvid krubban där Mellis stod och åt frukost och bara en liten stund.

Det gick jättebra och han stod mest och lekte med grimskaftet, när han backade och det tog stopp så gick han bara lugnt framåt igen och fortsatte leka med grimskaftet.

Sedan tog vi en liten promenad innan de fick komma ut i hagen.

Halva promenaden ledde jag både Mellis och Merlin.

Även det gick väldigt bra.

Har jag sagt att jag har en kanonhäst i Merlin?   


Jag har även fortsatt att städa, men det var inge kul så det vill jag inte "prata" om.


På eftermiddagen hade jag och barnen en jättemysig stund ute i hagen med hästarna.

Jag hade kunnat ta hur många superfina kort som helst på både Merlin, barnen och alla tillsammans.

OM jag hade haft kameran med mig.

Men nu hade jag inte det och det stör mig fortfarande.  

Jag passade även på att öva på att leda honom och det gick bra den här gången med.

Har jag sagt att jag har en kanonhäst?

Faktist tre kanonhästar!


Ska jag komma med något negativt med Merlin så är det att han gräver gropar inne i boxen.

Då förstör han bädden så det funkar inte så jättebra med bädd för det.

Nästan varje gång jag ska mocka så möts jag av ett par, tre fyra gropar.

  Mycket irriterande..!   

Han är ju ingen grävling heller..!


Nu ikväll har jag stått och gjort köttbullar av 1.7 kg köttfärs.

Jag är lite omständig när jag gör köttbullar för jag kokar dem alltid när jag gör dem, för att sedan frysa in dem och så steker jag dem när jag ska använda dem.

Varför?

Jo, för att jag är så himla rädd att de ska vara råa inuti annars.

Och kokar jag dem, är de klara och de behöver bara stekas för att värmas och få färg.

Dessutom blir de så runda och fina då.

Annars steker jag köttbullarna tills det går att skjutan någon med dem...

Och jag vet... det blir mer jobb...


Det blev återigen ett långt och (o)intressant inlägg utan bilder om vad jag gjort idag...  


Och om någon undrar så har min förkylning kanske blivit ett uns bättre... om jag känner efter noga...

Men jag snyter fortfarande ut hjärnan och har mer eller mindre "tandvärk" av bihåleinflamationen.


Godnatt!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards