Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 26 september 2010

Av Ann - 26 september 2010 22:37



Såg ju lätt som en plätt ut ju!   

Och snygg är han också..!

Av Ann - 26 september 2010 19:24

Fast om ni tror att korten blev så mycket bättre... tja jag får nog öva ett tag till isåfall...

Alltså... det var inte riktigt bara att trycka på knappen, eller jo, det kunde man göra, fast då blev de ju inte riktigt de där bildserierna jag var ute efter... eller de där riktigt bra närbilderna där man ser alla detaljer... så kanske att jag skulle ta och läsa manualen... fast det är ju inte riktigt någon sport då...


Här kommer min bildbomb för idag ivarjefall och frågan är om man ser skillnad på bilderna, alltså vilka jag tagit med min kamera och med pappas...


Ja, kan ni gissa vilken kamera som tagit det här kortet?  

  

Här är alltså den berömda kameran... skulle nog kunna vänja mig vid den ändå...


Min blivande dressyrhäst?

    


Galopp, galopp!


    


Men han är fortfarande lika dryg...

     

  

  

  

Aj... mitt i ögat..!


  

Försökte mig på en närbild av Merlins öga


Hmmm... det här skulle var en fin höst bild   

där man verkligen skulle kunna se löven...

men man ser ju att trädet skiftar i färg ivarjefall...


Den klassiska helbilden...

  

rumpan är något högre nu för tiden...


och förståss huvudbilden då...

   

  

Och gottis bilden, pappas förtjänst igen...

  

räckte till både svampsås till lunch och till mackor åt både mig och gubben till kvällen! *mums* 


Tack och hej, leverpastej!

Tjing tjing!

Av Ann - 26 september 2010 10:05

Kvällen igår blev betydligt bättre än dagen varit med Wallander film, god mat och ost och kex med bästaste Anna.

Som räddade mig från att helt få psykbryt när min dag fortsatte att jävlas med mig.

- Jag fixar, det tar jag! sa hon ett par gånger när jag tappade allt matskräp på golvet när jag skulle slänga det, eller när jag bytte lakan i barnens sängar efter allt skräp och mitt bäcken höll på att ta dö på mig. (har svårt för att sitta på knä och böja mig framåt)


Morgonen idag började jag med en liten promenad med hästarna, först ledde jag Merlin och efter en stund bytte jag och ledde Mellis.

Gick i  vanlig ordning bra.


  

Från promenaden, nu syns det vid ögonen vad han

kommer att få för färg, fast här ser det mest ut som ögonskugga!


Följde sedan med ner i hagen för att ta lite kort men de blev suddiga och inte så bra...

Men Merlin fortsätter att terrorisera...

  

till hans mammas förtret...

  

hon blir faktist rätt grinig..!


Men, jag ska få låna min pappas kamera och den är bra.

Vi får väl se om den är för bra för mig...

Jag brukar ha lite svårt för tekniska prylar och är de för avancerade så är det inte säkert att jag ens kan ta kort...

Fast hur svårt kan det vara?

Det är väl bara att trycka på knappen hoppas jag...


Alla djuren är ivarefall avmaskade nu.

Snurre kom in samma kväll som de andra katterna avmaskades och jag kan väl säga att jag hamnade klart mest på - hos honom...

Men det gick som tur var över ganska fort, tur att inte de är långsinta!


Nu ska jag ut och fixa lite i stallet för att sedan skjutsa in Pontus till sin bästis.

Jag och Tim ska då åka och lämna tillbaka några böcker jag lånat av en klasskamrats mamma (klasskamrat till Tim) och titta hur de bor nu för de har flyttat.

Vi ska också åka och hämta KAMERAN!


Godförmiddag!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards