Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under september 2010

Av Ann - 26 september 2010 10:05

Kvällen igår blev betydligt bättre än dagen varit med Wallander film, god mat och ost och kex med bästaste Anna.

Som räddade mig från att helt få psykbryt när min dag fortsatte att jävlas med mig.

- Jag fixar, det tar jag! sa hon ett par gånger när jag tappade allt matskräp på golvet när jag skulle slänga det, eller när jag bytte lakan i barnens sängar efter allt skräp och mitt bäcken höll på att ta dö på mig. (har svårt för att sitta på knä och böja mig framåt)


Morgonen idag började jag med en liten promenad med hästarna, först ledde jag Merlin och efter en stund bytte jag och ledde Mellis.

Gick i  vanlig ordning bra.


  

Från promenaden, nu syns det vid ögonen vad han

kommer att få för färg, fast här ser det mest ut som ögonskugga!


Följde sedan med ner i hagen för att ta lite kort men de blev suddiga och inte så bra...

Men Merlin fortsätter att terrorisera...

  

till hans mammas förtret...

  

hon blir faktist rätt grinig..!


Men, jag ska få låna min pappas kamera och den är bra.

Vi får väl se om den är för bra för mig...

Jag brukar ha lite svårt för tekniska prylar och är de för avancerade så är det inte säkert att jag ens kan ta kort...

Fast hur svårt kan det vara?

Det är väl bara att trycka på knappen hoppas jag...


Alla djuren är ivarefall avmaskade nu.

Snurre kom in samma kväll som de andra katterna avmaskades och jag kan väl säga att jag hamnade klart mest på - hos honom...

Men det gick som tur var över ganska fort, tur att inte de är långsinta!


Nu ska jag ut och fixa lite i stallet för att sedan skjutsa in Pontus till sin bästis.

Jag och Tim ska då åka och lämna tillbaka några böcker jag lånat av en klasskamrats mamma (klasskamrat till Tim) och titta hur de bor nu för de har flyttat.

Vi ska också åka och hämta KAMERAN!


Godförmiddag!

Av Ann - 25 september 2010 15:10

Är på ett fruktansvärt dåligt humör...


Några exempel på varför:

* var på bonde på stan och köpte en platta ägg, självklart tappade jag plattan...

* när jag kom hem så var det skräp ifrån taket i hela huset, jag damsög överallt (som jag även gjorde igår) och nu har han börjat uppe på övervåningen igen så nu är det fullt med skräp igen... (ja jag vet... det måste bli så här ett tag nu, men det betyder inte att jag måste gilla det)


Sen råkar det bara vara så att jag är på uselt humör idag...

Hade tagit kort på misären här hemma men det gick inte att fixa till korten så det blev inga bildbevis...


Tack och hej...

Av Ann - 24 september 2010 21:06

Gick det som jag planerat idag då?

Näääää!

Förståss inte!

Hade jag trott det?

Jaaa visst, självklart!

Och det hade kanske gått vägen om jag inte hade sölat så förskräckligt med allt.

Redan i starten sket det sig.

* Stallet, jag hann bara mocka, maten och vattnet ska jag ut och fixa snart, när de ska in.

* Röjningen, tja det var ju bara att glömma... barnen ska vara glada att de fick frukost... typ...

* Plugget... jag tog ivarjefall med boken till mamma...

* Fotograferingen var vi förståss i tid till för att sen åka vidare till mamma. Där satt jag faktiskt och läste boken som jag skulle.

* Klippningen och lunchen var trevlig! Tack Gabbis!   

* Mount tvättberg tar jag striden med en annan dag, typ imorgon?

Japp imorgon är en riktigt bra dag!

* Och sist men inte minst, hann jag med att longera då?


Näää, när jag kom hem så höll mannen på att spika och skruva i taket/övervåningsgolvet så det var bara att börja städa.

Det låg skräp som rasat från taket (?) överallt...

Så det var bara att ta fram snabeldraken och fixa så att man inte behöver ha skor på sig inne.


Men en positiv sak idag stod min pappa för, han ringde och sa att jag fick komma och hämta en form med kålpudding!

*Mums* Jag älskar kålpudding! Fast... jag älskar nästan all mat...


Mjauis och Fiffi är avmaskade så där ligger jag kraftigt på minus... bara Snurre kvar, men han kanske är varnad för jag har inte sett till honom på hela eftermiddagen/kvällen..!


Kvällen har jag tillbringat med sönerna, Peter Pan och en stor bunke med popcorn med Ranchdippkrydda på.


Deras bunke med bara salt...

 

Det var knappt jag fick sitta bredvid Tim, han tyckte det luktade äckligt..!

Det är bra, då får jag allt själv!   


Ha en fortsatt skön fredagkväll, försök ivarjefall Stina!  

Av Ann - 24 september 2010 07:44

Ny dimma.

Det syns inte lika bra på bilden men den var tjock idag... fast det ser ut att kunna bli bra väder men man vet ju aldrig.


  


Att jag hoppas på bra väder idag är lite för att Pontus ska ta gruppfoto idag.

Och de brukar ta korten ute.

Så gärna fint väder tack!

Fast å andra sidan skulle det bli ett ganska originellt foto om det regnade, nåt sånt har jag inte!  


Nu ska jag snart gå ut till stallet igen och mocka och göra klart där, för idag är det fullt upp igen.


* Först nu stallet och fixa (det hinner jag)

* Sedan bör jag ha läst en del i boken musikspråka i förskolan (bör jag hinna)

* Röja upp lite här inför helgen om jag hinner och duscha (kommer jag nog inte att hinna men man är ju optimist)

* Snabbt iväg med Pontus för fotografering klockan 10 (måste vi ju vara i tid till)

* för att åka vidare och hälsa på (deras) mormor där de ska vara när jag klipper mig. (kan ju vara trevligt)

* Klippning och lunch med frisören (mat är gött)

* Sedan hem och försöka röja lite om jag inte hunnit det på förmiddagen (behövs, ni skulle bara veta hur det ser ut...)

* Mount tvättberg växer och frodas... skulle behövas tas ner till jorden igen (slänga i hinner jag väl men när ska jag hinna hänga den... är ju inte hemma)

* Har jag hunnit med det jag ska till eftermiddagen, så ska jag försöka longera Mellis (fast risken att det är väldigt blött där jag brukar vara är överhängande...)


Bilden jag la in var ju himla skoj, så jag lägger in några favoriter i repris också


   

    


 


 


 

Fullblodsshettisen


  


  

På vår aktiva tid, hundarna följde nästan alltid med.

Fast den är lite missvisande,

jag brukar rida Mellis och Helena brukar köra Hilma.

Cassy, den ljusa älskde det... Zacke ville helst åka med!


Tur jag la in bilderna, nu blev inlägget genast mycket roligare!   


Godmorgon, eller förmiddag, eller vad det är!


Av Ann - 23 september 2010 22:37

Idag är det exakt 8 veckor sedan jag hittade en liten Merlin ute i regnskyddet. Tiden går fort!

Så idag har han även blivit avmaskad för första gången.

Det gick i vanlig ordning superbra, nemas problemas!

Han såg lite förvånad ut men luktade glatt på sprutan igen när han "mumsat" färdigt!


Nu är jag redigt trött för det känns som om dagen har gått i ett så jag vet egentligen inte vad jag gör här...

Först har jag varit i Köping i skolan, hem till Arboga hämtat barn, köpt avmaskningsmedel till Merlin och katterna, handlat, hem och packat in varor, slängt i oss lite yogurt, iväg på fotboll med Tim, hem och duschat barn, gjort pizza (de var jättegoda Cissi, TACK) och haft mys framför tvn med pizzan och Harry Potter, lagt barn, ut till stallet för att mocka, fixa lite med dem och då avmaska.


Så nu sitter jag här och det är tyst, lugnt och alla andra sover.

Ganska skönt faktiskt.

Antar att jag skulle behöva duscha och lägga mig jag med, men jag orkar liksom inte riktigt resa mig...

Imorgon är Tim ledig så Pontus får också vara det.

Det är bara det att Pontus ska ta gruppkort då så vi får vackert åka in ändå.

För det vill han ju vara med på.

Men det kan jag leva med.

Klippning för mig är det också imorgon.

Så det ser ut att bli två gånger för mitt hår det här året.

Men det ska inte bli någon vana...   bäst att inte skämma bort håret..!


Sorry, nu blev det ett sånt där trist inlägg utan bilder igen... jag skulle ju inte ha det... men men... har inga kort, skulle tagit kort på Merlin när han blivit avmaskad men batteriet till kameran låg visst kvar i laddaren så alltså, inga kort!


Godnatt!



Av Ann - 22 september 2010 20:24


  

Han är inte alls påflugen...   


Idag är jag faktiskt ganska nöjd med min dag.


Jag har:

kollat klart på föreläsningen

läst i boken Själv känsla (ska fortsätta ikväll)

jag har hämtat mina, som kunde varit svindyra, träskor


  

här är dem...


jag har tvättat 3 maskiner tvätt i ett försök att få ner höjden på mounttvättberg (det är lönlöst, fattar inte att jag ens försöker...)

OCH jag har klippt det för*****de gräset!


Jag gick också ut och tog reda på vad pappa gjorde


    

Han målade...


Som tack hade jag tänkt att bjuda honom på lunch på Dinners, men av någon konstig anledning som jag inte vet, så slutade det med att jag själv blev bjuden på lunch...

Får väl bjuda honom på mat nästa gång han kommer hit.


Som ni märker så har mina kära listor kommit tillbaka.

Jag kan tydligen inte leva utan dem, så jag har gett upp försöken att inte göra dem.


O, höll på att glömma, jag höll på att bränna ner huset också...

Fast det var givetvis inte mitt fel.

Jag hade ställt en korg med rengöringsmedelflaskor på badrumsskåpet, gubben sa att jag inte kunde ha dem där för det skulle bli för varmt.

Jag ställde dem där ändå, för jag tänkte att vad är det för skitskåp som man inte kan ha saker på?

Och idag så började det visst lukta bränt, och det var tydligen bränt också...

Så nu står korgen på golvet...

Men, det hade inte hänt om han hade satt upp en hylla i badrummet som jag bett om sedan vi flyttade hit och korgen hade ju stått där ett tag, han kunde väl tagit ner den... eller?

Så därför är det egentligen hans eget fel... eller hur?      


Gokväll!










Av Ann - 22 september 2010 10:30

Om jag någon gång haft en hjärna så är den nog borta nu.

Jag snyter och snyter mig och känslan när jag snyter mig är också att hjärnan följer med.

Så nu kan ingen kräva någon tankeverksamhet ifrån mig eftersom jag inte kan tänka.

Fast det positiva med det är att trycket över tänderna har lättat.


Imorse när jag vaknade så var det så fint ute.

Det här är en sån där härlig höstdag!


    


... och jag sitter här och ska läsa ut en bok och titta klart på en föreläsning.


  


Både boken och föreläsninge är dock intressant så det är inte så betungande.


Pappa är redan här och ... ja gör något antar jag... vet faktiskt inte riktigt vad han gör... men han hjälper väl gubben med nåt uppe på ställningen, så han vill nog ha kaffe snart.


Själv ska jag i eftermiddag, hämta mina svindyra träskor som inte blev svindyra när det var 70% rabatt, kanske prova kapsonen som jag köpte och hämta ut avmaskningsmedlet till Merlin.


Kapsonen köpte jag för att tömköra och longera med, speciellt tömköra med för hon har en tendens att krulla ihop sig så förskräckligt då.

Har en förhoppning och ska se om det blir bättre när hon inte har något bett i munnen.

Merlin har gjort det till sitt livskall att göra livet surt för sin mamma, Mellis ser ut att vara lite trött på honom..!

Han klättrar och biter på henne mest hela tiden, manen på henne är snart ett minne blott.


Igår fixade jag också så att en tjej kommer ut och idmärker och chipmärker Merlin.

Tror det blir fredagen den 1 oktober.

Skönt att få det gjort, ännu mer spännande att se i viket förbund jag ska/kan registrera honom sedan...

Helst inte i SAHF för det är så dyrt...


Godförmiddag!

Av Ann - 21 september 2010 20:38

I förrgår slutade jag med antibiotikan, idag börjar jag känna av bihålorna igen... ont i huvudet, ont i tänderna, trött i kroppen osv osv...


Ska nog sluta skriva nu för det är bara blä blä blä...


Godnatt...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards