Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Ann - 8 oktober 2010 22:31

Har haft en så urmysig kväll med mina bästaste killar.

Alltså hela familjen.

Vi har ätit tacos (oväntat...) och tittat på film och Dobbidoo.


Nu skulle vi visst titta på en film men jag hamnade här istället...


Hästarna... eller Mellis egentligen, har inte varit utanför regnskyddet idag.

Merlin och Hilma har väl gjort några små utflykter men eftersom det är den vattenskygga som bestämmer så blev det inga längre.

Knäppa hästar!


Nä nu ska jag ta och vara lite social ett tag.


Godnatt!

Av Ann - 8 oktober 2010 09:02

Igår var det andra kvällen i rad som jag somnar vid tvn typ före barnen lagt sig...

Hur svårt kan det vara att hålla sig vaken innan 20 på kvällen?

Väldigt svårt verkar det som.

Var i Köping och träffade mina kära klasskamrater på dagen, hämtade Pontus och spelade spel med honom på eftermiddagen.

Hämtade Tim från badmintonen på kvällen och slocknade sedan i soffan.

Innan han lagt sig.

Så jag vaknade ovilligt till strax efter 21 och insåg att jag inte hade varit ute och mockat åt hästarna...

Å vad sugen jag var på att gå ut i rusket och göra det, speciellt när gubben min hade börjat göra sig iordning för att lägga sig!


Men det var ju bara att gå ut och fixa och sedan var jag ju hyfsat pigg...


Idag är det en sån där dag då det inte regnar men det känns ändå som om det är blött i luften... lite burrigt helt enkelt!


När jag släppte ut hästarna imorse så såg det ut så här...


 


Mörk bild, tycker ni?  Ja inte vet jag varför inte blixten funkade..?



Merlin terrar Hilma, som låtsas att hon inte märker honom...


 

och när hon går så följer han givetvis efter och biter henne i svansen... hon låtsas fortfarande som om han inte finns...


   

Och efter sitt terrorjobb så blir man lite trött och går och lägger sig i höt bredvid mamma... visst ser det skönt ut?  

Och blixten funkade tydligen igen... fast jag har inte gjort något..!


  

Men visst är det vackert på hösten också?

Och tro det eller ej, men den här bilden är tagen samtidigt

imorse som de övriga bilderna... fast här ser det både ljusare ut

och som om det är blå himmel... men det stämmer inte.

Det är en synvilla, för någon blå himmel har vi inte!


Nu ska jag gå på jakt för det är tydligen en fluga som vill dö...


Godförmiddag!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards