Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Ann - 9 oktober 2010 18:41

Idag har det varit fullt ös hela dagen.


Tim hade som vanligt innebandyträning mellan 9-10 i förmiddags och efteråt var det träningsoveralls provning.

Alla dessa träningsoveraller... han har nu en för badminton, en för fotbollen, en för innebandyn och så säkert minst tre som ja, är vanliga träningsoveraller...


När vi åkte hem så hade vi med oss två extra barn + att ett till kom strax efter att vi kommit hem.

Så jag hade två 7-åringar och tre 5-åringar hemma.

Härligt med fullt ös hela tiden vill jag lova!


När jag utfodrat barnen slängde jag ihop en sockerkaka som vi skulle fika med senare på eftermiddagen hade jag tänkt.

Men ugnen är inte alltför snabb så den blev färdig något senare än jag tänkt och sen fick jag besök av en vän som jag inte sett på länge.

Hon ville se Merlin in real life så vi gick ner till hästarna.

Och blev kvar en liten stund, som man lätt blir där.

Så när vi kom upp ifrån hagen så var Martins pappa redan där för att hämta och strax efter kom Alfreds föräldrar, så vi hann inte fika...

(Ebbe hade åkt hem en stund tidigare)

Snopet, men vi fikade själva och det blev inte mycket kvar så... tja den gick åt ändå!


Jag har börjat och fixa lite i landen (lät ju bra, men jag har tittat ivarjefall) och tog upp årets skörd av morötter...


  

De blev inte så många så man får ju vara glad över att jag inte är

tvungen att vara självförsörjande på morötter..!


  

Men de få som blev (för jag kan inte skryta med att jag tagit upp direkt några fler tidigare... kanske ett par tre stycken...) var ju ganska fina, några var ju faktiskt rätt stora... och goda enligt Pontus som redan ätit några av dem!


Så nu är jag trött och ska nog försöka mysa lite med mina grabbar!


Godkväll!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards