Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Ann - 10 oktober 2010 19:44

Min dag har varit rätt ok.

Tim har haft sin "stora" avslutning på fotbollen och mamma och pappa har varit här på eftermiddagen.

Varje gång pappa kommer så är jag rädd att han ska säga att han behöver sin kamera själv igen, för vem vill gå tillbaka till sin gamla usla kamera nu?


Och eftersom det blev sol så tog jag fram den braiga kameran som jag håller på att lära mig och fortsatte mitt försök att få just DET kortet.

Kan ju avslöja att det bidde inte idag heller...


Men jag startade på trappen

  

med en bild på Mjauis som älskar att ligga på byggställningen och sola.

Nu skulle hon tydligen ner...


  

och följa med när jag gick vidare till Pontus som

lekte i sandhögen


Ett av alla kort jag tog

  

Fining...  

 men är det mig han ser så trött ut på, för att jag följer efter honom tro?


Jag fortsatte till hagen och ropade på hästarna...

  

och Merlin gnäggade och kom i galopp! Mellis gnäggade också

men hon var närmare så henne stod jag hos.


Och han hade lärt sig något i morse...

  

för han saktade in så fint när han kom nära!


Hilma kommer också gnäggandes!

  

Vad man är lyckligt lottad som har så härliga vänner som

faktiskt verkar tycka om att man är där!


När Merlin tröttnat på att jag hela tiden försökte

gå ifrån honom för att kunna fota...

så hittade han ett annat objekt att terrorisera!


       

Men han kom strax tillbaka igen då hans mamma inte heller

uppskattade hans terror!  


Då hittade han till sin stora glädje, min ständige följeslagare denna dag

  

som han givetvis jagade iväg!

Modigt!


När jag sedan kom upp till stallet hade Pontus

tröttnat på sin lek och kom för att hjälpa mig

  

min lille stalledräng..!

Han tröttnade dock strax när mormor kom...

och jag fick dubbelt så mycket att mocka när han hade rört om...

men vad gör det?  

Jag väntar ju på den dagen då han och Tim kan gå ner och fixa allt själva...

och då vill man ju inte få svaret: gå själv, jag har aldrig fått hjälpa till förut..!


Jag avslutar med en bild som jag själv faktiskt gillar

  


Jag är i vanlig ordning inte lagom så jag smällde till med en superbildbomb igen...   


Gokväll!

Av Ann - 10 oktober 2010 10:26

Merlin börjar ta sig ton och försöker kolla om han kan få bestämma tror jag minsann..!

Han har börjat se om man flyttar sig när han kommer och trycker mot mig, han kommer i full galopp för att se om jag tänker flytta på mig, han inte klättrar på mig men det känns som om det är nära, han springer och bockar runt mig, inte sparkar åt mig utan mer lyfter på rumpan.

Så nu gäller det att inte backa.

Han är inte dum på något sätt men man märker att han testar gränser.

Och han är en riktig buse med glimten i ögat!


Lite gamla kort

        

    

och när man ser de här "gamla"bilderna så märks

det ju att han har lite energi i kroppen!


Ha en bra dag!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards