Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Ann - 11 oktober 2010 19:55

Id-kvinnan var här idag, eller hon hade faktiskt ett namn, Lena.

Det var en lugn, trevlig kvinna som själv födde upp halvblod.

Allt gick jättebra och hon tyckte att Merlin verkade vara en lugn och trygg häst!

Alltid kul att höra, men som mamma sa: ja det har till och med jag räknat ut..!


Han är alltså brun med ål, stjärn, vit kota/ halv kotled höger fram och vit kota/upp på kotled insidan höger bak.

Själv tycker jag att det ser ut som om han har en liiiten liten snopp på mulen också, men den såg nog inte hon... så det kanske bara är i mina ögon, eller att den måste ha en viss storlek för att räknas som tecken... vad vet jag..!


Så nu är alla papper och tagel klara för att skickas in till något förbund för registrering.

Hoppas bara att FSHS kommer igång så jag kan registrera honom där som hispano-arab för det är ju det han är.

Annars står valet mellan Svenska hästavelsförbundet och Svenska Arabhästföreningen.


Tjing o ding!

Gokväll!

Av Ann - 11 oktober 2010 08:06

Imorse frågade Tim om det hade snöat eller om det bara var frost.

Jag tror att han hade hoppats på snö...


  


Och visst är det mysigt och kul med snö, fast kanske inte riktigt än?

Det var ivarjefall riktigt kallt, fast inte ruggigt kallt utan friskt.

Skulle kunna tänka mig att vara ute hela dagen idag, men så blir det tyvärr inte...


Istället är det plugg igen som gäller och kanske en och annan klädtvätt mellan varven.

Ska även ringa Id-kvinnan och se vad vi kan komma överens om.

Sedan har jag i ett svagt ögonblick lovat barnen att vi ska åka till badhuset idag eller imorgon...

Jag avskyr att åka och bada.

Så, kanske det är bättre imorgon?

Eller nästa vecka?

Eller helst, inte alls?


Några fler bilder från igår...


Vår nya övervåning...

  

huset ser snett ut, men vi kan väl hoppas på att det bara är

jag som håller kameran snett..! 

Utbyggnaden nerpå, från gamla huset ska bli vardagsrum, uppepå barnens rum i varsin kortsida och allrum, toalett och klädkammare i mitten.

Det kommer att bli stooort!


 

De här två bilderna på vår utsikt, är tagna vid samma tid igår,

men med olika inställningar på kameran...

  


Försöker komma på vad som är så bra med inställningen

  

som man ska ha när man fotar vyer långt bort..?

Vad blir skillnaden?


Och självklart kan jag inte låta bli att lägga in några på Merlin också..!

    


Tack och hej, leverpastej!

Ha en bra dag!

Tjing tjing!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards