Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Ann - 12 oktober 2010 12:02

Jag har röstat, fast jag inte brukar rösta.

Jag har röstat på Johan Ljungkvist som är härifrån.



SMS:a 264 till 72211


Av Ann - 12 oktober 2010 08:53


Först ut är en bild på Merlins mule.


  

Vad ser ni?


Och nu ska jag berätta om min morgon...

Jag, Mellis och Merlin skulle bara ta en snabbtur upp i skogen en sväng hade jag tänkt.

Ni vet, en sån där vi går en runda på ca 10 min bara för skoj skull.

Och vad händer?

Jo, jag går iväg en bit, tänker att: det går nog att gå runt så man slipper vända.

Efter en stund så tar stigen slut... vi måste vända.

Vänder... börjar gå och inser snart att här gick jag inte förut.

Vänder igen och inser att det går stigar åt alla håll och JAG vet inte vilken jag kom ifrån.


Tittar på Mellis och säger att nu går vi hem, gå nu, varpå hon tar några tuggor gräs och ställer sig bakom mig.

Tack för hjälpen... vad hände med, hästen hittar alltid hem?

Det skulle hon förmodligen göra också men hon hade tydligen inte bråttom.

Merlin gick omkring på upptäcksfärd så han verkade inte heller särskilt obelåten med att vara där.

Då kom jag på att det nog var älgjakt...


Det kändes som att det här inte var en av mina bättre idéer faktiskt.

Så vi knatar omkring där inne i skogen och jag svär högt över mig själv och hostar lite odiskret för att inga korkade jägare ska ta fel på oss och någon älg.

Inte ens mobilen hade jag med mig, jag menar om jag skulle bli kvar där länge.

För tillslut så hade jag inte ens en aning om vilket håll som var vilket.

Men vi kom hem (inte där jag trodde att jag skulle komma ut) och synen av vårt hus var så fin!

Men det tog 45 min istället för 10...

Och kameran hade jag glömt i stallet så det blev inte förevigat där inne i trollskogen.


Fast, är det någon som är förvånad över att jag går vilse?

Jag är ju inte direkt känd för att vara den man förlitar sig på när man ska hitta någonstans...


Men jag tog några kort när jag släppte ut dem istället. Förståss på mitt favvoobjekt. Ja jag vet att det blir lite tjatigt men jag kan inte hjälpa det... ska försöka variera mig lite mer..!


Han började i vanlig ordning med att komma i full speed!

  


och det går ju inte att galoppera utan...


att bocka och studsa!


       


Sedan full race tillbaka till mamma som stod i skyddet och åt hö.


  


För att sedan komma tillbaka och showa lite med svansen i vädret!


    


  



Det är så synd att jag inte får till det med bilderna så

det syns hur han nästan dansar fram!


Han må vara ensam men han ser väl ganska glad ut ändå?


Ha en bra dag, godförmiddag!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards