Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Ann - 13 oktober 2010 21:03

som vanligt...


Barbamamma ville försöka piffa till sig lite.


Så jag fick idén om att tona håret ikväll.

Och jag satte igång.

Medans jag stod där och höll på så kom jag på att jag nog gjort det för inte så längesedan...

Så medans jag väntade på att få skölja ur satte jag mig och försökte komma på när jag gjorde det sist.

Och kom förtåss inte på när det var, om det var nyss eller om det var i våras... (hade inte skrivit något i almanackan...)

Men  var det nyss, så blir det väl bara ingen skillnad, för jag har samma toning som jag alltid brukar ha.

Tror jag...


Har ingen bra bild ännu men Merlin ser ganska skabbig ut nu.

Han fäller som tusan och fläckvis, större och mindre, har ny päls kommit.

Så ja... han är inte så snygg i pälsen direkt... men vad gör det?  


Förresten Kicki så fick jag häcken ur och köpte med mig hinken idag.

Jag ångrar mig...

För den   hinken stinker nåt äckligt plastigt, så den vet jag inte om jag törs använda till hästarna, det kan ju vara giftigt!   


Tjing tjing!

Av Ann - 13 oktober 2010 08:44

Igår offrade jag mig för mina barn... igen... jag åkte och exponerade mig på badet.

Jag är lite lätt förvånad över att det fanns vatten kvar när jag klev upp...

För hur kul är det att åka till badet på en skala?

Det skulle kunna vara ganska kul om vi var själva där, men det händer ju typ... aldrig.

Men... barnen älskar det och jag har tidigare köpt 15 kort till oss allihop för att jag ska ta mig dit.

För det är ju inte gratis och har man betalat så är det väl bara att knata dit.

Fast... jag köpte dem tidigt i våras och vi har tydligen fortfarande ca 7 ggr kvar så jag vet inte om det hjälpte så mycket...

Men... nu har vi varit där och jag får väl försöka ta mig dit lite oftare, för simning för Tim är tydligen en färskvara, har han inte simmat på ett tag så kan han tydligen inte simma längre..?

Fast jag kan simma även om det var flera årsedan som jag simmade...

Kanske ett trick av honom för att få komma till badhuset?   


Hursomhelst så kanske det är värt det när man får höra att man är världens bästa mamma?


Annars är det onsdag idag och alltså dagen då jag måste vara klar med all läsning inför telebilden i Köping imorgon.

Jag håller fortfarande på med avhandlingen på ca 300 sidor som jag kanske inte tycker är det roligaste jag läst i mitt liv.

Kan avslöja att jag tycker den är rätt sövande, men den skulle tydligen bli bättre när man kommit fram emot sisådär en 120 sidor.

Fast jag har typ kommit till 50... så det känns lite lätt avlägset faktiskt.


En gavelbild på vårt hus

  

Ni får tänka er det som ett rött trähus med vita knutar, två fönster nerpå (inte källaren då) som blir köksfönster och ett fönster på övervåningen som blir något av barnens sovrum. En stor veranda mitt fram med stort fönster på varje sida av verandan. En vit dörr med fönster i på verandan med ett smalt fönster på vardera sida av dörren. Jag tror och hoppas att det blir jättefint!


Man kan säga vad man vill om hösten


men jag tycker den är väldigt vacker!

  

  


Ha en bra dag!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards