Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Ann - 14 oktober 2010 21:14

Tog några kort på Merlin när jag tog in dem ikväll.

Det blev en snabbis i stallet ikväll, alltså för att inga missförstånd ska uppstå, en snabbvisit hos hästarna.

Jag gjorde det jag måste och gick sedan in igen.


Han ser rätt skabbig ut i pälsen för nu fäller han för fulla muggar!


 

Det syns inte så bra som jag skulle önska men man ser ändå

de mörkare fläckarna.


Här klappade jag honom en gång... och det är håret som blev av klappen!

  

Men det är en fin brun färg som kommer fram!


Läste hos min bloggvän Stina att  Moorlands Totilas är såld.

Han såldes tydligen för mellan 10-15 miljoner euro...

Det är lite kosing det...

Vad skulle man inte kunna köpa eller göra för den summan?

Förutom att köpa förmodligen världens bästa dressyrhingst?

Jag hoppas verkligen att Edward Gal får fortsätta rida honom för de är i mitt tycke ett oslagbart team..!



Tack och hej, leverpastej!

Av Ann - 14 oktober 2010 19:30

Har precis hämtat Tim från badmintonträningen.


Han har följt med sin morfar sedan han var 3-4 år

 


och har nu blivit riktigt duktig!


   


Varje torsdag mellan 17.30-18-30 tränar han



    

Pontus skulle också börja där i år men deklarerade efter

två gånger att han slutat..!


Tror att jag har lite skuld i det för han ville inte gå förren Tim skulle börja (han hade fotbollsträning på torsdagarna så han skulle inte börja förrän den slutat) och jag övertalade honom att gå ändå. Han tyckte det var lite läskigt utan både Tim och morfar (som fortfarande var i fjällen) så... han vill inte längre... dumt av mig, men jag tyckte det kunde vara nyttigt att han gjorde nåt utan Tim.


Nu ska jag snart gå ut till stallet och fixa där för det har jag inte gjort.


Tjing tjing!

Av Ann - 14 oktober 2010 07:51

Imorse upptäckte jag en fästing på mig...

Precis under armen där bh-bandet är.

Då vill jag nästan dö, för fästingar är bland det äckligaste jag vet.

Jag fick bort den, men... jag rev sönder mig också för det kliade... så nu vill jag jättegärna ha bh på mig.

Not.

För bhn sitter inte hmm... jättelöst...


Och bara för det så ska jag givetvis till Köping och skolan, som alla andra torsdagar.

Så det är bara att pressa på den!


Så ha en bra dag alla!


Tim

  

som även han börjar tröttna på mitt fotande...


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards