Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Ann - 21 oktober 2010 19:30

Imorgon ska Tim följa med en kompis hem och Pontus får vara hemma.

Jag tar helg nu.

Skulle kunna vara skönt men... vad ska vi göra imorgon då?


Jo... jag och Pontus ska försöka få lite ordning i deras rum så det var nästan så han inte ville vara hemma..!

Jag ska också försöka att göra ett ryck i resten av huset inför helgen.


Och helgen ja... på lördag ska barnen sova hos morfar, så vi är barnlediga.

Egentligen skulle man passa på att åka och hälsa på någon eller göra något... men det blir väl som vanligt... vi sitter här hemma själva ändå och klagar på att det inte är något på tvn, men orkar inte fixa någon film att titta på!

Sociala klubben...

Någon som har något bra roligt förslag?


Skulle vilja sätta upp sadelhängarna i källaren så att jag kan ha sadlarna, selen och tömkörningsgjorden där nu när det börjar bli kallt.

Just nu ligger Hilmas sele i en av mina garderober, Mellis sadel hänger i vardagsrummet (!) som typ klädhängare och tömkörningsgjorden och Hilmas sadel är i stallet.

Ett träns hänger i sovrummet, andra i trappen ner till källaren och vissa ligger i en hög nere i källaren.

Så lite ordning och reda med de sakerna skulle inte skada... jag har en tendens att sprida mina saker tydligen...


Och hästarna ja...


Efter lite övertalning från min sida så gick de till slut ut i solen...

  


Och gick faktiskt inte in direkt igen så jag hann med att ta några

kort på eftermiddagen innan jag åkte och hämtade Tim.


Mor och son

  


Min fina prins står så fint

 


och poserar...


  


men kan självklart inte...


 hålla sig i skinnet för länge!


  

Inte helt rena... får fixa det ikväll tror jag!


Kortet på Hilma blev så mörkt så hon skulle inte synas utan sin tomtedräkt!

     


Lilla Fiffi fick vara med på ett hörn också

    

Av Ann - 21 oktober 2010 07:28

och man börjar se slutet på veckan, snart fredag och helg!

Ska bli skönt..!


Dagen idag är jag som vanligt i skolan i Köping.

Tim går hem till morfar och går med honom till badmintonen.


Pontus och jag veckohandlar innan vi åker hem.


Hilma verkade tycka att det var lite småruggigt imorse så jag får väl ta och leta på en pyjamas åt henne.

Och kanske ett lite varmare täcke att ha ute, så kanske inte pälsen växer ut så fort igen.


Jag hoppas att hästarna går ut i hagen idag för jag tror att de bara varit utanför regnskyddet  de tre gångerna jag motade ut dem igår, på flera dagar...  Fast jag har sett Merlin springandes själv ett par gånger, eller springandes och springandes, han var mer uppe i luften än galopperandes på marken!


Eftersom jag inte tagit några kort själv så passar jag på

att visa Mellis mamma och pappa


  

Pappa Chock

och

 


mamma Kurozsa

här BIS i Kumla 18 år gammal, med föl vid sidan och i magen!


  


Ha en bra dag alla!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards