Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Snö!

Av Ann - 22 oktober 2010 08:21

Det har snöat i natt och jag verkar vara den enda (förutom mina barn då) som gillar att det snöat!


  

Från verandan imorse, det vita prickarna är snöflingor!

Mörkt kort... jag vet... men vet inte varför...

ska nog hämta den där manualen ändå...


Har konstaterat att jag måste köpa ett nytt vintertäcke till Hilma.

Det jag har är trasigt upptäckte jag och hon kommer att behöva ett helt om det ska fortsätta så här.

Fast att köpa täcken är kul så det känns inte så betungande!


Här är vårt projekt idag, ska nog försöka att möblera om lite

 och se om det blir bättre med plats...


 

Inte lätt att hålla ordning när det är så trångt och med MASSOR

(för mycket enligt mig...) med saker... men det kommer att bli bättre,

när huset är klart kommer de ha varsitt rum på ca 20 kvadratmeter!


Slänger in en bild på vår "klädhängare" i vardagsrummet...

  

Men snart så åker den ner i källaren!


Nej, lite frulle på det här så ska vi väl sätta igång då...


Godförmiddag!

 
 
Viveca

Viveca

22 oktober 2010 08:43

Gillar också snön:) Vackrare än lera och regn. Här började det snöa lite lätt i går förmiddag och blev alltmer under eftermiddag och kväll. Nu är det ganska isigt på vägarna, men det töar nog snart bort. Verkar som du har en del att ta tag i hemma. Samma här, men kanske prioriterar jag bort det;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

22 oktober 2010 08:48

Det är det jag har gjort lite för länge så det var dags...
Ha en härlig helg!

 
Kicki

Kicki

22 oktober 2010 10:04

ojojoj jag fattar att du vill få fixat i barnens rum! jobbigt men kul att få fint o praktiskt! =D
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

22 oktober 2010 12:36

Fint och praktiskt vet jag inte... dock kommer det att gå att gå på golvet... *suckar* skulle behöva fler hyllor och bygga på höjden, problemet är bara att då kommer de inte åt sakerna själva, och dessto värre, de kommer inte åt att städa och lägga tillbaka det! :)

 
Kim

Kim

22 oktober 2010 11:18

Stackars barn som har såå lite leksaker ;-)))

Men jag har en aning om att det är någon som lider av röran så är det inte dom...

Hoppas frullen gav tillräcklig energi.

Jag gillar också snö, men det är en hemlis :-)

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

22 oktober 2010 12:34

Ja mycke är det och det är INTE de som lider av röran, det är hmmm någon annan... vi håller på för fullt och städar... såååå tråkigt och besvärligt trångt, snacka om i-landsproblem!
:)

 
Stina

Stina

22 oktober 2010 14:03

Ett helt normalt barnrum i Sverige Idag.

Efter din rensning så är det ett onormalt barnrum ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

22 oktober 2010 16:11

Det går nu att gå in där och vända sig, men snart kommer den stora hem och då tar det väl hus i h... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards