Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Växer så det knakar!

Av Ann - 26 oktober 2010 07:36

Godmorgon världen, idag är det fingerramsor som gäller, har ni några roliga att dela med er av?

Ska nog försöka läsa lite i böckerna också och ta tag i det eviga kretsloppet tvätten.

Sedan i eftermiddag är det min favvosyssla på hela veckan, badet.

Idag ska vi ta med oss två stycken extra, Alfred, Pontus bästa kompis och S en 13-åring som jag ansåg kunde vara till stor hjälp!

När jag berättade att S skulle med för Tim såg han ut som om han vunnit högsta vinsten, han har alltid sett upp till S.

Funderarde faktiskt om jag skulle försöka bryta barbamamma looken och helt fräckt prova min röda bikini.

Jag provade och bestämde mig för att barbamamma looken inte var så tokig trots allt...


Var ut en stund igår eftermiddag för att se om jag kunde få några fina kort men det fick jag inte.


Däremot så tycker jag att det syns tydligt

på den här bilden hur stor han börjar bli!

 

Ganska precis 3 månader...


mot här, 8 dagar gammal!

 


   

Ingen bra bild men man ser ändå lite hur benen börjat mörkna   


Tack och hej, leverpastej!

 
 
Ingen bild

Tiina

26 oktober 2010 09:12

Men älskade vännen, du är garanterat superfin i din röda bikini, du ser på dig själv med alldeles för kritiska ögon. Jag tycker att du är jättevacker hela du, och tycker att du ska vara stolt över dig själv och sträcka på dig i din röda bikini som säkert är jättefin på dig.

Vad kul att se bilder på hur Merlin växer och hur färgen på honom ändrar sig. De är så himla vackra dina djur, precis som du! :-)(och självklart dina vackra barn med! :) )

Kram på dig vännen, ha en skön tisdag!

Ann

26 oktober 2010 10:18

Du är bra för mitt ego Tiina! :)
Ha en bra dag du med!

 
Stina

Stina

26 oktober 2010 10:01

Oh vad stor han börjar bli.
Växer han om mamma måntro ?
Har du nån gissning vart han kan tänkas landa nånstans i storlek ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

26 oktober 2010 10:17

Att han växer om Mellis hoppas jag verkligen då hon är precis runt ponnymåttet, hon är nog strax under 150 men skulle nog utan större problem kunna få ner henne till maxad D-ponny.

Så min förhoppning är att han landar på 155 eller strax över, men jag har ingen aning om ifall han är stor eller hur stora fölungar brukar vara i hans ålder i förhållande till hur de blir som vuxna.

Kommer du ihåg hur hög V var i Merlins ålder?

 
Kicki

Kicki

26 oktober 2010 10:08

hehe o tänk bara, om ett år har du en ohängd åring på halsen, både högt o lågt hehehehe

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

26 oktober 2010 10:12

Och det ser jag fram emot! :)

 
Stina

Stina

26 oktober 2010 11:00

Vincent var vid 2 månader 111 cm och vid 4 månader 121 cm, så runt 116 kanske vid 3 mån ??

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

26 oktober 2010 11:39

Får gå ut och mäta honom! :)

 
Kim

Kim

26 oktober 2010 20:30

Snart når han i ner att dia, en lättnad för Mellis ;-)
Jag tror du ska slänga barbamamma begreppet och kalla dej badnymf, så känns det nog bättre :-)
Tänk va jag är bra att ge råd åt andra, men helt kass på att följa sånt själv...
Ha det så gott i böljorna imorgon.

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

26 oktober 2010 20:43

Böljorna var i eftermiddags så nu är det en hel vecka kvar tills jag måste trycka ner mig i baddräkten igen!

Tror du han ger upp så lätt för att han blir stor? ;)

 
Kim

Kim

26 oktober 2010 20:57

Nä, han ger nog inte upp så lätt han inte...
Mellis får nog stå ut ett bra tag till, fast det klarar hon nog bra, hon verkar ha mycket tålmod ;-)

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

26 oktober 2010 21:00

Hon är en fantastisk mamma!

 
Ann

Ann

26 oktober 2010 21:36

Tror faktiskt att han är precis strax under 120cm nu... kan det verkligen stämma?

Hans pappa är 164cm om jag minns rätt...

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

27 oktober 2010 06:25

Kan väl stämma absolut !
Dom växer ju så olika ... du får mäta med jämna mellanrum så får vi jämföra med hur stora mina var då som idag är 151 och 161 ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

27 oktober 2010 07:50

Absolut!
Och att han växer olika... han är mycket högre bak så han är inte lika snygg från sidan längre..!
Spännande att se hur måtten stämmer med dina, hur hög han blir sen! :)

 
ylle

ylle

27 oktober 2010 06:47

Äsch, växande fölungar kan ju alltid gå ner på knä om det blir för trångt där i mjölkbaren! Badnymf - det tyckte jag var en mycket bra ord! DET ska jag hålla i minnet om jag nån gång klämmer in mig i min badkostym, och så ska jag tänka på Zorns bilder av kullor och vilket skönhetsideal det var DÅ FÖR TIDEN...

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann

27 oktober 2010 07:53

Och på vissa öar har jag förstått!
Jösses vad snygg man skulle va då! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards