Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Ann - 2 november 2010 21:06

I kväll tog jag in hästarna redan vid 19.30 tiden för det är ju sånt   väder och jag hade ju släppt ut Hilma utan täcke.

Trodde jag skulle få in en blöt, frysande, huttrande Hilma, men icke.

För det första så stod de i regnskyddet men Hilma såg lite blöt ut, dock inte huttrande.

För det andra så låg vattnet "ovanpå" henne, pälsen är alltså så tät att regnet inte hade blött ner henne in på bara skinnet som jag trodde.


Hur som helst så tog jag och borstade både Hilma och Mellis ordentligt (det gick eftersom de inte var så blöta) och tog ut Merlin på den lilla "stallgång" som jag har.

Han stod så  som jag har mina andra när jag tar ut dem på gången eller står ute och grejar, nämnligen med grimskaftet hängande, lös. (hade naturligtvis extra koll så han inte skulle få för sig att gå iväg och då trampa på grimskaftet och bli rädd)

Men han var så duktig!  

Han stod helt still och försökte inte gå tillbaka in till Mellis, behövde inte säga till honom någon gång, och han flyttade sig så snällt när jag bad om det.

Det var första gången som jag tog ut honom själv för att borsta och greja.

Han älskar att bli borstad, det synst på hela honom att han njuter.

Så vilken mysstund vi hade...   


Det är sådana stunder som laddar mina batterier och ger mig energi!

  

Mina tre   för ni missar väl inte hon där bak?


Förresten, Merlin gillar sin boll, han har redan blivit lite modigare med den!   


Gokväll!

Av Ann - 2 november 2010 08:46

Nu är det höstlov så jag ska försöka få plugget gjort lite snabbt för att kunna hämta barnen lite tidigare.

Men först måste jag bara visa det här!


Idag fick Merlin nämnligen med sig bollen ut i hagen.

Han var väldigt nyfiken, men den var väldigt läskig också!

Den rörde sig nämnligen om man kom åt den!

Men succén jag förväntat mig uteblev, men det kanske kommer?


  

Hilma och Merlin tar sig en första titt


  

Ops den rör sig!


  

Jag sparkar ner den i hagen


  

Och Merlin var tvungen att springa efter, men lite omväg tar han..!


  

Men förbövelen, måste smaka!


   

En rejäl tugga!


   

Fast den var lite läskig för den följde med när man bet i den...

så intresset bytte objekt när Hilma började rulla sig!


   


Hilma var också jätteintresserad av bollen...

 

skulle så gärna vilja ta av munkorgen... tror ni hon äter ihjäl sig då?

Kanske inte men hon kommer bli smällfet...


Har ni sett?

  

Han byter färg igen..?!


Tog med mig bollen in igen, men ska den vara ute hos dem hela tiden, eller ska man ta in den?


Goförmiddag!  

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards