Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Ann - 12 november 2010 22:30

Vi har röjt av det värsta, gjort det vi måste och bara slappat däremellan.

En riktigt skön dag med andra ord.


Och jag hade rätt.

Jag har nästan alltid rätt.  (om du frågar mig... fråga ingen annan)   

Idag behövde gubben skriva ut nåt papper och vad händer?

Jo, han lagar skrivaren omedelbart.

Det tog honom inte 10 minuter ens tror jag.

Men när jag behövde skriva ut i förrgår så vet jag inte ens om han lyssnade.

Sicken raring...


Förresten, nåt har hänt med datorn.

Helt plötsligt så är allt pyttelitet på skärmen.

Och det är naturligtvis ingen som gjort nåt...  

Och jag får det bara inte att bli större.

Man skulle kunna tro att man börjar bli gammal och ser dåligt men jag är rätt säker på att allt har blivit mindre.

Och jag har försökt med ctrl + och med kontrollpanelen.

Men icke sa nicke, det går inte.

Någon som har någon idé av vad som hänt?

Alldeles av sig själv?


Det är en skitdator och en skitskrivare som aldrig gör som jag vill... *mutter*


Jag har lite projekt ute hos hästarna som jag skulle vilja sätta igång med.

En högre vägg i regnskyddet ska dit så det inte blåser och regnar/snöar in.

Nu när det var snöstorm här så snöade det in rätt bra där så nu är det blött nästan överallt där.

Sen är det ju det där med isfritt vatten också...

Det vill jag ju gärna få till och det låter nästan som om jag skulle kunna få gubben att hjälpa mig att göra en egen thermobar.

Hoppas, jag får väl vara extra snäll eller nåt..!   


För att det inte ska bli ett bildlöst inlägg så blir det favorit i repris

  

Jag tycker så mycket om den här!


Ha en fortsatt trevlig fredagkväll/helg!





Av Ann - 12 november 2010 10:21

Skönt att vara hemma igen.

Vakna av att barnen ligger och sparkar varandra över mig och sliter av mig täcket... klockan 05.30  på morgonen.

För att sedan ligga och tjata på att vi ska gå upp.

Kanske ska tillägga då att jag bestämt för att vara ledig idag och ha Pontus hemma.

Gubben skulle på bowlinginvigning så han skulle inte heller upp så Tim fick sovmorgon och äta frukost hemma innan skolan för en gångs skull.

Så istället för att åka strax före 07 så åkte han vid 08.

Och det var nog därför han vaknade 05.30 och ville gå upp...


Annars så är vädret inte det roligaste.

Det regnar...

Synd tycker jag, för jag föredrar snö mot regn.


Och  eftersom jag ska vara hemma och städa och fixa så är jag otroligt laddad för det.

Eller inte.

Men det är skönt att ha det gjort så det verkligen blir helg sedan.


Skrivarskrället pajjade precis innan jag skulle till Karlstad och funkar fortfarande inte.

Ytterst enerverande, försökt laga den flera gånger men det går inte.

Gubben ska förhoppningsvis skriva ut snart och då lagar väl han den.


De här snyggingarna mötte mig igår!

    


Ha en bra dag!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards