Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Ann - 16 november 2010 14:12

Var ut och fodrade hästarna för en stund sedan...

Vilken dag!

Idag hade jag velat vara ute hela dagen och bara vara!


Nu ska jag alldeles snart hämta barnen och ganska direkt efter det hämta hö.


Vi kan väl låtsas att jag inte skrev någon lista i morse... för det blev inte mycket gjort... fast dagen är ju inte slut än förståss!


Bilderna tagna från trappen på huset

 

Mot grinden och hästarna


  Ner mot trädgården, nästan ingen snö kvar där


Ner mot sommarhagen och nej, det är inte kväll, bara taget mot solen...  


Godmiddag!

Av Ann - 16 november 2010 08:05

Idag är det kallare och sol ute!

Härligt, för det gör humöret mycket bättre   


Idag har jag lite att göra:

* jag ska läsa kap 1-6 & 10 i Småbarnspedagogik (hoppas den är bra... annars bilr det tungt..!)

* jag ska försöka minska på mounttvättberg igen (det eviga kretsloppet)

* jag ska hämta hö (hoppas vädret håller i sig)

* jag ska skriva rent vår "saga" som vi ska gestalta på en förskola imorgon

* damsuga av här hemma (så inte damråtterna anfaller och tar över)

* fixa hästar (som alla andra dagar!)

* försöka få tag i en doktor som vill kännas vid mitt fotproblem (inte det lättaste, blir bara runtskickad..!)


Det är vad jag har tänkt göra idag.


Eftersom höt är slut ute så har jag fått fodra lunch och middag osv.

Det innebar att lilla Hilma har sluppit sin hannibalmask ett par dagar.

Fast om hon får välja så tror jag hon föredrar masken och fri tillgång på mat än utan mask och väldigt lite mat.

Jag hoppas/tror att det är jag som lider mest av den där hemska masken.

Att hon föredrar att kunna gå med de andra på bete och ha tillgång till mat hela tiden än att få stå själv i någon liten hage med bara några få strån som sysselsättning.

Med hjärnan så vet jag att hon mår bäst av att ha masken på sig, eftersom veterinären och jag diskuterat oss fram till det, men ändå känns det hemskt att sätta på den.

Men tittar man på hennes hull så får hon i sig mer än tillräckligt med masken på och hon försöker inte själv komma undan den när den ska på, vare sig det är i hagen eller när hon ska ut.

Men folk som inte vet hur det ligger till tror att hon är farlig...



På torsdag (jag trodde det var imorgon, men jag var visst en dag före...) ska jag förhoppningsvis gå på den här!


Det har jag väntat på väääldigt länge, så Helena, svik mig inte nu!

Vi kan sitta längst bak så du kan resa dig ibland...   


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards