Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Ann - 24 november 2010 15:43

Och det hade gått bra.

Han hade broskskador och är spolad.

Veterinären trodde inte det skulle behövas någon mer spolning och att han skulle bli helt bra.

Trodde..?

Jag vill ju veta helt säkert...

Fast just nu är jag bara så glad att han vaknade upp ur narkosen!

Han sa en massa annat också, att han fick stark antibiotika och att de tagit en del prover för att säkert veta att han fick rätt behandling som skulle ges genom kanylen han har i halsen, att om det fortsatte att se bra ut skulle vi få hämta hem dem på måndag... och säkert en massa annat som jag faktiskt inte kommer ihåg...


För det är så här, att jag brukar kunna hålla mig lugn när sånt här händer.

Men denna gång så kunde jag inte riktigt hålla fokus som jag brukar.

Jag vet inte varför jag blev så virrig och tydligen fortfarande är..?

Men jag hoppas att jag tagit mig samman tills imorgon då de ringer igen.

Så jag kan fråga allt som jag faktiskt undrar över... och förhoppningsvis då även kommer ihåg svaren..!


Hilma blev ju ensam nu och det har gått bra.

Hon ropar lite på de andra då och då men verkar tycka att det är helt ok största delen av tiden.

Ni vet, hon och storbalen med hö..!

Mellan varven tar hon en vända i galopp och tjoar lite, men man ska ju försöka se det positiva i allt så det är ju bra att hon får lite motion!


Men nu får jag vackert och fint vänta tills imorgon då de ringer och rapporterar igen.


Tjing tjing!

Av Ann - 24 november 2010 07:22

Vaknade otroligt trött och med en huvudvärk jag inte trodde fanns.


Var på väg ut för att släppa ut Hilma, men ångrade mig, hon får vänta tills det blir ljust så jag ser vad hon pysslar med.

Vill se att hon tänker stanna i hagen nu när hon är själv.


Såg igårkväll att jag inte blivit godkänd på en uppgift vi hade att diskutera och få in olika ord som jag nästan redan glömt.

Skulle komplettera lite.

Ingen stor komplettering men det känns ändå jobbigt, dels för att det verkar som att alla andra klarade den och dels för att det inte känns som om jag skulle kunna koncentrera mig på det nu.


För idag ska Merlin alltså bli opererad.

Det kommer att bli en lång dag...


Godmorgon

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards