Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

En seg dag

Av Ann - 25 november 2010 19:54

Idag kände jag mig helt slut i hela kroppen så jag stannade hemma från skolan och låg i soffan och stirrade upp i taket (eller på mitt överfulla vardagsrumsbord...) och tyckte synd om mig själv.

När jag inte pratade med någon vän som undrade hur det var med Merlin.


Det är många som hört av sig på ett eller annat vis och det är skönt att veta att man har vänner som verkligen bryr sig, trots att de kanske själva inte är intresserade av hästar.

Puss på er alla och tack för alla värmande ord och *kramar*!


Åt lunch tillslut med Marina och hämtade sedan Pontus för att åka till pappa med Tims badmintonväska.

Tim hade redan gått till morfar.

Väl där ville Pontus stanna kvar så jag åkte själv och handlade inför helgen.

Hade tänkt att bjuda alla på tacos imorgon när gubben fyller år.

Min bästa svärmor har lovat att baka tårta så det slipper jag.


Igår kväll hämtade jag in kartongen med adventspynt...


  


och la upp det på vardagsrumsbordet...


  

Ni ser soffan i bakgrunden med alla kuddar och täcken?

Där låg jag skönt..!


Så nu har jag försökt få lite ordning på det hela.

När jag hängde upp julgardinerna och började fixa till dem så får jag till min fasa se att mössen har bitit två små hål i den...

Tror ni jag tog ner den?

Nej... jag veckade den lite och då syns det inte....

Och barnen blev själaglada när de såg gardiner, stjärnor och ljusstakar för då är det jul för dem!


Innan de la sig så pratade vi om morgondagen, ska vi sjunga för pappa på morgonen eller inte?

Jo det skulle vi, var är paketet, Monopolet som vi skulle köpa till honom?

Öööö... det hade jag helt glömt bort... deras blickar var inte nådiga... jag ligger nog på minus där nu är jag rädd...


Och till sist...

De har förståss ringt från Strömsholm och rapporterat om hästarna.

Merlin hade nästan ingen feber längre och stödde bra på benet nu.

Mellis åt bra (tack och lov) och de skötte sig fint.

Så fortfarande gäller hemfärd på måndag!

Det jag nu måste ta itu med är att bygga en box i regnskyddet åt dem så att de kan få komma ut när de kommer hem.

Gubben jublade... när jag sa, imorgon fyller du år, Grattis du ska få bygga en box!  

Eller kanske inte... vad tror ni?


Gokväll!

 
 
Kicki

Kicki

25 november 2010 20:49

oj...vilket spruddelutt det kommer vara i unge herrn när han kommer hem igen...det brukar inte vara lätt att hålla såna där yrväder på mattan. toppenskönt att det kan få vara ute i regnskyddet iallfall, slippa stå i innebox hela tiden.

men så skönt att höra att det går bra för dem därborta!
KRAAAM

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

25 november 2010 20:56

Jag är lite orolig för hur han ska vara här hemma sen... men det ska bli så skönt att få hem dem! *längtar*

Kram :)

 
Sabina

Sabina

25 november 2010 22:22

Har tänkt på dig idag min vän, var tomt utan dig i skolan ♥

http://saaabinal.blogg.se

Ann

26 november 2010 07:09

Tack för det kram (varför får du in ett hjärta och inte jag?)

 
Stina

Stina

26 november 2010 06:57

Julpynt ... suck, så trist !

Adventsstakarna är uppe iaf så vi är på god väg.

Så skönt att han kryar på sig snabbt lilla Merlin och att Mellis tar det bra.
Jag tror nog att gubben gärna bygger en box åt sig.
Är hans kvinna glad och nöjd så är han glad och nöjd vet du =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

26 november 2010 07:04

Du har fel Stina!
Julpynta är kul! (även om det är lika skönt att ta bort det sen!)
Snart fram med tomtarna med!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards