Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Ann - 26 november 2010 12:40

när man gjort stallet på 10 minuter..!

Hilma har alltid varit väldigt lätt att mocka åt och med bädd är det bara att ta ut några bajshögar och rätta till halmen lite.

Eventuellt lägga in lite ny halm.

I med en näve kraft och en tuss hö... klart!

Vattnet tar jag ut till henne när jag tar in henne.

Har redan varit ut ett par gånger för att byta isvatten mot... ja åtminstone isfritt vatten.


  

Hilma med sin höbal, hon är den trogen, tror inte hon lämnat dess sida idag...


Vi har så mycket fåglar här, igår var det 4 stycken fina domherrar här, har inte sett dem här idag men hoppas de kommer tillbaka.

Förra året var det en domherre som kom en gång i 10 minuter kanske, inget mer...

Tycker de är så fina!

De har inte ringt från Strömsholm än...  men det är väl som de säger... hör jag inget så är allt bra... men det känns ivarjefall bättre när jag har pratat med dem.

Ivarjefall en stund.

De ringer ju varje dag för rapport av läget.

Och även om det går åt rätt håll så får jag ont i magen av att vänta...

Har väldigt svårt för att koncentrera mig på något utan vankar omkring utan att göra så värst mycket...

Får ta och skärpa till mig..! *tar mig själv i örat*


Nu ska jag snart åka och hämta barnen och försöka att inte glömma av att handla gubbens present.


Tjing tjing!



Av Ann - 26 november 2010 07:21

Och det var inte frivilligt eller jag som inte kunde sova...

Det var Tim som väntade på att få sjunga för sin pappa som fyller år idag.

Så vid 06.00 orkade jag inte med det längre.

Vi sjöng.

Och som Pontus sa efteråt, jag är så trött så jag tror jag svimmar... kunde bara hålla med.

Men Tim gick upp och fixade iordning frukost med ljus och grejer till gubben som snällt fick pallra sig upp lite extra tidigt.


  

bild från i somras


När jag sedan stod i dörren för att vinka så höll jag på att förfrysa mig helt, idag är det kallt!

- 8 grader... ska det vara det redan?

Fryser bara jag tänker på att gå ut...


Ska nog leta på det lite tjockare täcket åt Hilma idag tror jag.

Även om hennes klippta päls inte är så lite och tunt så känns det bättre att veta att hon ivarjefall är varm och go där ute, när hon är själv.


I brist på annan bild...

  

Vi saknar er!   


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards