Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Ann - 30 november 2010 21:02

Och det är ju världens enklaste, att skriva om sig själv...


Men... jag är en 37-årig hästgalen tjej som bor på landet med min gubbe (sedan 20 år nästa år!), våra två pojkar, Tim 7 år och Pontus 5 år, mina tre hästar och våra tre katter.

Tror ingen kan ha missat att jag har en shettis, en arab och en hispanoarab fölungen...


Pluggar just nu till lärare för yngre åldrar och blir klar strax efter jul nästa år. Om det går som  planerat, för det går väldigt tungt just nu...


Mitt liv består just nu mest av barnen, hästarna och skolan, i den ordningen.

Egentligen så borde skolan gå före hästarna, men tyvärr... mina hästar betyder mer..!


Jag och gubben (eller nästan bara gubben) håller på att renoverar och bygger ut vårt hus, samtidigt som vi försöker fixa allt runt omkring och det är väl ungefär som det låter... ganska mycket provosoriskt och ibland lite kaotiskt...

Det har vi hållit på med sedan vi köpte det här stället för 2.5 år sedan.

Som jag förövrigt älskar!

Vårt ställe alltså!  


Annars så är jag nog ganska social och en trogen vän som värdesätter ärlighet, god mat och roliga saker!

Försöker vara och tänka positivt, men lyckas inte alltid.


Gillar att fota vilket jag nog gör hellre än bra, men kul är det!

Och ni vet hur det är... plötsligt händer det!!!

Och då har jag den där perfekta bilden!


Finns säkert en massa mer, både positiva och negativa saker som man skulle kunna beskriva mig med, men som jag inte kommer på just nu..!


Jag och Tim

  


och


  

jag och Pontus



Av Ann - 30 november 2010 20:35

Idag har varit en dag som mycket gått upp och ner och varit oerhört stressig.

Jag har:

* letat saker man kan göra med barn och deras sinnen (så har ni något bra tips så tas det gärna emot!)

* besiktat bilen (som för övrigt gick igenom...)

* haft utvecklingssamtal om/med Tim (fick höra hur oerhört duktig i skolan min älskling är!)

* gjort en utebox åt hästarna (jag svor, jag grät nästan, men nu är det klart!)

* pratat med en av mina lärare och blev väldigt nedstämd...

* pratat med en av mina vänner strax efter och blev väldigt glad igen

* städat ur transporten (som jag ska fortsätta med imorgon)

* och förståss gosat och kelat och myst med mina älskade hästar


Det har gått väldigt mycket upp och ner när jag varit med hästarna.

Merlin har blivit väldigt skygg och har nu lärt sig att vända rumpan till när han inte vill.

Och jag är som jag är så jag blir väldigt ledsen, men jag försöker att tänka som en vän sa till mig, att det är bara en väldigt osäker liten bebis som är rädd för att man ska göra honom illa...

Och det är väl lite därför också som jag blir lite ledsen... lilla gubben...

Men ikväll när jag var där själv och nattade dem så var han nästan som vanligt igen och sökte kontakt och gos.  


Imorgon är en efterlängtad dag... om man frågar mina söner.

Jag har gått emot mina principer och köpt inte mindre än två julkalendrar åt dem.


En "vanlig" till tvn...

  


och en...

  

Lego kalender...


Alltså... ska man behöva köpa julkalendrar för flera hundra före jul?

Hur det gick till?

Ja det är en historia i sig, och jag förlorade....


En annan sak:

Jag har blivit utmanad av Sabina!

Och jag vet inte riktigt vad som förväntas av mig... men jag gör väl det som står..?

Eller ska jag utmana andra eller hur gör man?


7 days a week utmaning

Dag 1 – Presentation av mig.
Dag 2 – Därför bloggar jag.
Dag 3 – Mina 3 största intressen.
Dag 4 – Mina framtidsvisioner.
Dag 5 – Min familj.
Dag 6 – En ”Dagens”-lista. Ex. ”Dagens planer, dagens outfit, dagens låt, dagens plus, dagens minus”.
Dag 7 – Några av mina favoritbloggar med beskrivning.

Men det gör jag i ett eget inlägg!


Gokväll!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards