Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Ann - 1 december 2010 18:35

Var den bra?


Jag ska snart sätta mig med barnen och kolla.

Vi har varit på biblioteket en sväng och tittat efter böcker som jag ska ha med till skolan imorgon.

Först så gick jag och frågade hur jag skulle leta.

Eftersom allt står efter författaren så kom jag ju på att jag var tvungen att leta på det eftersom jag bara hade titeln.

Fick fråga igen, hur jag gjorde det.

Sprang sen runt som en tok utan att hitta en bok... tillslut stod jag nästan på knä och låg och letade (allt är ju så lågt!).

Då kom bibliotikarien (heter det så?) och frågade om jag behövde hjälp..?!

Jag?

Hur kunde hon tro det?

Men eftersom hon kanske skulle bli sårad om jag sa nej tack till hjälpen, så tog jag emot den...


Så nu har jag ivarjefall några av böckerna från listan.


Jag och Helena har idag bytit bandage på Merlin för att det hade åkt ner.

Vi kanske inte är riktigt lika flinka i händerna som de på Strömsholm...

För det ser inte riiiiktigt likadant ut som innan...


Stackars Merlin... jag tror det kliar väldigt väldigt väldigt mycket i såret nu... för han är där och gnider och gnider och så vevar han med den i luften.

Det är bra, för då läker det.

Såret såg ivarjefall torrt och väldigt fint ut.

Och Merlin var så duktig!

Han är i stort sett precis som vanligt igen, fast jag trodde att efter att vi "bråkat" med benet och tempat idag så skulle han bli misstänksam igen.

Men inte min klimp inte.

Han var som vanligt.  

Nemas problemas att fixa, men jag klarar det inte själv, utan någon måste hålla i honom för annars går han.

Tack Helena för att du har kommit ut varje kväll!


  

Här är han i sin utebox, det är kallt så det ryker när han andas!


Fast alltså... han må ha boxvila, men när han leds till och från hagen så springer han bredvid så gott det går, och han kanske inte kan springa i uteboxen men det går väldigt bra att stegra sig och bocka som en galning stilla stående!

Nästan så jag vill binda honom...

Dessutom är bollen så himla askul!

Jätteroligt att titta på honom för han leker verkligen med den!


Ska snart gå ner och se om bandaget sitter kvar..!


Goafton!


Snurre, den enda av katterna som går ut frivilligt i kylan..!

  

Av Ann - 1 december 2010 13:18

Ja... varför bloggar jag..?

Det var en bra fråga...


Att jag startade bloggen från allra första början var för att jag tidigare hade en hemsida via telia som skulle läggas ner.

Telia skulle inte ha den tjänsten kvar längre och snål som jag är så startade jag en blogg istället för att lägga ut hemsidan på nytt.


I början var jag lite negativ till bloggen, saknade att inte alla djuren hade sina egna sidor osv.

Men med tiden så kom jag att tycka nästan bättre om bloggen mot hemsidan.

Det för att man får en helt annan kontakt med sina läsare på bloggen.

Visst, de som gick in på hemsidan och läste kunde  skriva i gästboken, men det var inte på samma sätt.


Så åter till frågan, varför bloggar jag?

Jo, för att jag tycker det är trevligt att dela min vardag med andra och att kunna skriva av sig lite ibland om det behövs.

Ventilera små och stora saker som jag går och funderar på.


Och det bästa av allt, jag har fått en hel hope med nya mycket goda vänner via bloggen!


  

Av Ann - 1 december 2010 07:59

Och då menar jag flera saker...

Tex:

* kylan, imorse hade vi drygt -20 grader... det är för mycket!

* min förkylning, tror jag blir galen, rinner inte näsan så är det tvärstopp eller så blöder den... huvudet dunkar, halsen och öronen kliar och  ena ögat kliar *suckar*

* min negativitet, jag är trött på att vara negativ och gnälla hela tiden... (för det gör jag ju inte nu...  )

* att vara trött, det är inte för att jag är förkyld utan det började när det började bli riktigt mörkt ute. Därför är jag ändå glad åt snön för det gör att det inte är lika mörkt!


Fast nu får det vara slut gnällt!

Måste visa ett så fint julkort som vi fick av Tim härom dagen


    

Sånt gör mig glad!


Imorse så var det allstå riktigt kallt.

Så jag tog inte ut hästarna utan de får gå ut lite senare.

Hur gör ni när det är riktigt kallt?

Själv kände jag att det inte riktigt fanns någon vits med att låta en fölis stå i en liten utebox i nästan -20 grader från morgon till kväll.


Merlin gick inte undan alls för mig idag   , men det ändrar väl sig ikväll igen när vi ska tempa och byta bandage.

Tur att det snart är över... hur länge tror ni man måste hålla på att tempa?

Han har ju *peppar peppar* hittills inte haft någon feber mer än första dagen?


Hur som helst så ska stygnen tas i helgen och förhoppningsvis sista bandaget läggas, sen ska jag bara vara go och snäll mot liten...


Idag var det dagen med stort D för mina killar.

Det har väntats och tjatats om att "kan vi inte öppna bara en lucka?"

Så Tim vaknade vid halv sex tror jag och låg sedan och räknade ner... högt, eftersom vi sagt att före 06.00 får han inte gå upp. (annars så kan han gå upp mitt i natten och sätta på tvn...)

Sedan störtade de upp och öppnade sina tre (!) kalendrar.


  

Och så här såg det ut när de åkt...


Men det var ivarjefall två nöjda killar som lämnade upplockningen till mig!


Godmorgon!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards