Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Ann - 3 december 2010 18:22

Just nu känns det inte som om jag har några andra visioner mer än att lägga mig i soffan och bara jäsa...

Jag är kräkmätt...

För vi har haft fredagsmysmat som inte var tacos för en gångs skull.

Vi åt potatisgratiäng/klyftpotatis och kött och det var så gott!


Nu ska mina tre grabbar spela monopol en stund och jag ska väl plocka undan middagen.

Sedan blir det filmen Upp med barnen tillsammans med en skål med chips och en med ostkrokar.

Det är inte vad jag behöver men det kommer bli j-ligt gött!  


Helena och jag bytte bandage igen på Merlin nu i eftermiddags.

Egentligen var det inte dags än men det vi satte på härom dagen satt inte så bra... så det var tvunget att bytas...

Men nu hoppas jag att det sitter tills söndag-måndag när stygnen ska tas och sista bandaget ska läggas.

Var igår och köpte riktiga självhäftande lindor så det Helena la idag blev riktigt bra!

Så jag har stora förhoppningar att det faktiskt sitter kvar.

Kan också meddela (och jag tror ingen är förvånad) att det är en väääldigt pigg Merlin som jag om en vecka ska börja ut och gå med 10 min/dag.

Hur går man med en fölunge i tio minuter, när han inte ens kan gå ifrån hagen utan att studsa och springa?


Men... åter till mina framtidsvisioner...


Det är en hel del som ingår i mina framtidsvisioner.

Huset ska förhoppningsvis bli klart, så vi kan börja med stallet..!

Jag ska förhoppningsvis bli klar lärare strax efter nästa år och få ett fast jobb.

Lite närmare visioner är att få igång Mellis igen till våren så jag har någon att rida på och lite längre visioner är att Merlin blir inriden så jag har en ny häst att träna på om några år.

Men först ska han bli inkörd.


En paddock skulle inte heller sitta fel och ska jag drömma lite så gör det inte något om det finns väggar och tak på den också!


Självklart vill jag också att mina nära och kära ska få ett bra och friskt liv.


Kanske skulle omfånget minskas med lite träning och sundare matvanor (där ingår inte chips och ostkrokar tyvärr...) för mitt eget välbefinnande.

Det är nästa års projekt och eftersom jag anlitat min egen coach Evelina, så är det bäst att jag gör som hon säger..!   


Tydligen så kan jag göra även denna lista hur lång som helst så jag slutar nu.


Ha en fortsatt trevlig fredagkväll och helg så ska jag ta och fixa disken så jag också får slappa i soffan!


Av Ann - 3 december 2010 08:57

Njae... kanske inte direkt varmt men det kändes ändå nästan varmt att komma ut idag.

Strax under -10 idag och det är ju en klar förbättring mot tidigare mellan  -15 och -20...


Det är nu äntligen fredag igen och lite uppröjning och plock ska jag försöka fixa nu på förmiddagen så jag kan ägna eftermiddagen åt mys med barnen.

Hästarna ska också få sitt.

Annars händer väl inget revolutionerande idag.

Pontus är ju hemma idag också men är pigg, det blev inget mer av det än det som blev då i onsdagskväll.

Skönt!

Men det blir ju inget bad i badhuset (o så synd...) eller så idag.


Nehej... mount tvättberg och snabeldraken kallar... lika bra att få det överstökat antar jag...


Mörning!


Känns rätt avlägset det här va?

bilder från i somras   





Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards