Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Ann - 13 december 2010 19:39

Min dag började klockan 05.45 när klockan ringde.

Då kände jag mig döende, så trött!

Men det var bara att masa sig upp och börja fixa för klockan 06.50 skulle barnen samlas inför lussefirandet. 

Jag och Pontus åkte lite i förväg så kom gubben och Tim efter.

När vi väl var där så ville inte Pontus vara med.

Där fick man för att man gick upp tidigare, letat som en tokdåre efter Tims gamla tomtedräkt och letade batterier i morse till ljuset.

Men skinkmackan var god som de bjöd på, årets första!

Kallt var det att stå ute och titta på lucior, pepparkaksgubbar och tomtar, men fint!

Och inte lika kallt som igår...


Här sitter vi...

  

och fryser i ridhuset!   


Det där var egentligen bara en testbild på hur ljuset skulle vara för jag hade tänkt ta kort på Emma när hon red på julshowen.

Och här funkar ju kameran bra.

Men efter en timme i 15 minusgrader så strejkade den.

Det gick inte att ta några kort, de såg helmysko ut...


Kompletteringen som jag satt med i natt fick jag tillbaka nu i förmiddags, snabbt jobbat av honom, men som han påpekade, han sitter bara på dagen..!

Godkänd blev den ivarjefall!   


Gubben kallad Merlin för elände idag.

Han sa: skulle vi gå ut med eländet idag eller?

Så det gjorde vi.

Han skötte sig rätt bra idag med, men han är ju pigg och glad och jag skulle nog inte kunna gå med honom själv.

Men det går helt ok för gubben att gå med honom, men jag tror att det kommer att bli ohållbart i längden.

För hur gör man när det är dags att utöka tiden och gångerna han ska ut?

Gubben kan ju knappast ta ledigt från jobbet för att han ska ut...

Kanske är det då dags att utöka uteboxen istället?

Eller om ett tag kanske släppa honom i en mindre hage?

Eller nåt...

Vi får hittpånåt!

Hur som helst, det var skönt att gå ut och gå en liten sväng, trots att jag är helt dyngförkyld!    


Tjingeling!



Av Ann - 13 december 2010 02:08

är kompletteringen inlämnad...

Nu ska jag lägga mig för om 4 timmar ska jag upp igen..!


Godnatt   

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards