Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Ann - 14 december 2010 22:20

Stressat som en tok idag.

Varför?

Ja det kan man fråga sig...


Hade en jätte trevlig brunsch som visst drog ut på tiden, så plugget med Evelina fick vi ta per telefon så jag kunde hänga tvätt, röja och fixa samtidigt som vi planerade vårt grupparbete.

Det gick det med.


Hämtade tre goa, busiga ungar och iväg till frissan med dem.

Det resulterade i två nyklippta och tre med färg i håret.

Så snygga så!   


  

Pontus hade tre färger, blå fram i mitten, lila på sidorna och grön bak...



  

Tim blev grön på sidorna och öronen och lila fram, mitten och bak 


Klara blev röd, rosa och blå tror jag. Henne hann jag inte ta något kort på tyvärr.


Efter det

* lagade mat, en beställning av tacos ( ! en tisdag?) till middag, men fick god hjälp av Tim som skar alla grönsaker och rev osten... så... vad gjorde jag?

Just ja, stekte köttfärsen och skar sallad... betungande..!

* hängde tvätt

* vek tvätt

* röjde

* fixade hästar

* skrev hjälpredans hjälplista

* skrev rent till redovisningen imorgon

* nojjade mig över att jag fortfarande inte fått fram något julpynt eller köpt några julklappar

* la barnen

* la ut mer fågelmat

* fixade iordning nere hos katterna.  Fast de är stallkatter, bor i källaren (med korgar och andra liggplatser, kattlåda och mat) men *harkel* brukar vara inne hos oss på dagarna ändå... meningen var att de skulle vara endast stallkatter eftersom min pappa är allergisk...

Fiffi har dessutom inte varit utanför dörren på flera dagar, jag försökte kasta ut henne idag men hon smet snabb som en vessla in igen...

* packade

* tog fram kläder till barnen och fixade deras väskor för imorgon

* nattade hästar (jag brukar alltid försöka borsta lite, mocka ur bajshögarna och mysa lite på kvällen)


Mellan allt det så har jag försökt att umgås och prata lite med barnen... och gubben, det gick sådär...


Nu sitter jag här och är för trött för att orka gå och lägga mig...


Imorgon åker jag till Karlstad igen, är tillbaka igen på torsdagkväll.


Tjoflöjt!


Av Ann - 14 december 2010 08:34

Merlins ben var lite svullet idag på morgonen. 

Kanske for han omkring för mycket igår, vi tog en liiiite längre promenad då.

Så vi backar lite och väntar med promenaderna ett par dagar till.

Typiskt...

Men jag hade ändå inte kunnat gå ut och gå med honom imorgon eller på torsdag, för då ska jag till Karlstad igen.

Vi ska presentera ett examinerande grupparbete samt opponera på ett annat arbete.

Kul!

Eller inte.

Har ingen lust att åka till Karlstad när jag har en fölunge som jag vill ta hand om.

Fast jag tar ju hand om honom både på onsdagmorgon och på torsdagkväll så det går ju inte så lång tid emellan... men ändå...


Idag är det:

* plugg

* klippning av barn

* tvätt

* ta med Klara hem

som står på schemat


Plugg, för tiden går och den individuella uppgiften som ska lämnas in dagen före julafton måste jag ha klart lite tidigare för att hinna det jag måste innan jul.


Klippning av barn, ja Pontus säger att luggen åker in i hans ögon, så det behövs väl.

Det är ju synd om det ska bli som det blev för ett par år sedan.

Jag fick hämta hem honom ett par gånger för ögoniflammation, och han var röd i ögonen när jag hämtade honom... men det gick alltid över när vi kom hem.

Det var luggen som åkte ner i ögonen på honom och irriterade..!

Och jag har sett efter det att han blir lätt röd när luggen är för lång.

Så, klippning är på sin plats!


Tvätta... ja vill jag ha något att ta på mig imorgon när jag åker, som inte är hästkläder, ja då är det bara att ladda maskinen...


Ta med lilla söta Klara hem.

Hennes mamma ska på kurs så hon får följa med oss i eftermiddag.

Men hon är inte speciellt betungade att ha att göra med så det blir bra!


  

Pontus och hans bästa Klara!


Och nu dök det upp en ny punkt på listan!

En väldans trevlig sådan, blev tillfrågad om lunch på Subway, men eftersom jag ska iväg och plugga med Evelina klockan 12 så blev det en brunsch istället.

Passade väldigt bra då jag funderade på hur jag skulle hinna lunchen innan 12...


Så... Godförmiddag!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards