Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Ann - 18 december 2010 22:18

att man har så mycket att göra, och är så trött, att man inte orkar blogga?


Det känns så här ivarjefall.


Blev ju bjuden på julbord igår och det var bra.

Saknade vissa småsaker och en bättre efterrätts del, men den mat som fanns var väldigt god.

Revbenen och laxen ska vi bara inte prata om, nästan dregglar när jag tänker på det... (kan vara för att jag är hungrig igen...)

Efter julbordet var det bowling och jag kan ge mig på att det var fel både på klotet och att banan lutade åt alla möjliga håll.

Jag menar, hur svårt kan det vara att kasta ett klot så allt i vägen slås ner?

Hade man inte varit just i en bowlinghall hade med all säkerhet allt åkt ner...

Men kul är det att bowla!


Idag har jag ivarjefall varit på Tims innebandyjulavslutning med lite fika på slutet.

Och haft med oss Samuel hem för lite lek en stund.

Och julstädat och plockat fram julpyntet.

Och klätt julgranen.

Jag har skurit ner i antalet tomtar i år och tog bara fram 1/3 av alla tomtar.


  


Jag räknade dem och kom fram till 36 stycken.

Resten fick stanna i lådan.

Men jag lovar att det räcker.

Vi har ju bara tre rum och kök än så länge.


  


Jag har också pluggat en liiiiten stund och har nu kommit så långt som till en halv sida.

Låter kanske inte så mycket men det är mer än 5 rader som det var sist ivarjefall... men ganska långt ifrån de 6 sidor jag ska ha gjort.

Det går framåt om än vääääldigt långsamt.

Men att jag skulle vara klar med den så jag kan skicka in den imorgon... ja det känns rätt avlägset...

Tyvärr för min egen pluggdel så prioriter jag barnens jul just nu.

De har väntat så länge på att få fram tomtarna och få klä julgranen så det gick före plugget.


Imorgon ska jag åka och köpa dessa eländiga julklappar som ligger och ger mig dåligt samvete.

Och på eftermiddagen ska vi åka och gratta min svägerska Camilla som fyller år.

Men innan jag åker och handlar ska jag städa färdigt det jag inte hann idag.

Tar det lika lång tid för er att städa?

Känns som om jag aldrig blir klar... och ändå fuskar jag på vissa ställen...


Sedan ska det handlas julmat också.

Någon gång.

Och grilljeras skinka, för jag tror att jag köper färdigkokt i år, fast jag vet att gubben tycker det är godare med egengjord...

Jag ska gå på julbord på måndag med mina klassisar och hämta ut mina nya sulor på onsdag i Västerås.

Hämta Pontus kläder från förskolan, han ska få vara hos morfar när det behövs för det går magsjuka och jag var inte sugen på att chansa att vi slipper.

Gå med barnen varsin gång för att handla julklappar till varandra ska också hinnas med.

Träffa Marina för att gratta henne på tisdag eftermiddag, hon fyllde när jag var i Karlstad.

Lussebullarna och pepparkakorna väntar också på att få bli klara...

Någonstans däremellan så ska jag försöka att hinna vara lite social med min familj, gosa med mina 3 älsklingar i stallet och då göra klart den där kuliga skoluppgiften...


Annars så var Merlin nästan inte svullen alls idag i benet, skönt att det går åt rätt håll! (peppar peppar)

Hans förkylning verkar också som om den snart är borta.

Däremot så har de andra två börjat hosta och snörvla nu så det är väl deras tur...


Och jag får ju lov att säga att för att inte ha lust att blogga så blev det ett hmmm ganska långt inlägg ändå..!


Gonatt!




Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards