Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

En riktigt skön julhelg

Av Ann - 26 december 2010 22:15

I och med jul så tog jag även lite julblogglov... men nu är jag tillbaka!

Vi har haft en riktigt bra jul med god mat, trevligt sällskap och fina julklappar. Igår och idag har jag haft riktiga slappardagar där jag bara gjort vad som fallit mig in.

Ni vet, när disken får stå kvar på bänken för att man går ut och gör något roligare istället, eller som på juldagen då barnen hoppade ur pyjamasen vid 15.30

Så skönt!

Förutom idag då, när  min pappa ringde kl. 9.50 och undrade om vi tänkte komma eller..?

Ööööö, vadå komma?

Vart ska vi?

Skinkcupen... det var skinkcupen med badmintonen, och det är varje annandagjul... hur kunde jag glömma..?

Attans!

Bara att slänga på barnet träningskläder, fixa en macka åt honom att äta i bilen och dra.

Om bilen hade startat vill säga.

Men det gjorde den inte så efter lite krångel så fick vi ta gubbens.

Fast, som Tim sa: jag vill ändå inte vinna för jag vill inte ha någon gammal skinka!

Nu är det så att man inte vinner den utan den lottas ut bland alla som är med och spelar...  men väl en godisask fick han som pris! (som alla andra barn)


Men... jag har ju inte bloggat på ett tag så jag går lite bakåt i tiden.

Kvällen innan julafton hade vi lite uppesittarkväll med bingolotter som vi tröttnade att spela på.

(måste komma ihåg att rätta dem...)

Barnen byggde en jättefin koja under skrivbordet, som de skulle sova i och smyga på tomten.

Det är så att Tim var lite osäker på om tomten verkligen finns.


  

Här ligger de ivarjefall... men det slutade med att de la sig i sina sängar....


För säkerhets skull så skrev de ett brev till tomten...


  

För som Tim sa: om det är borta imorgon så har han varit här..!

(och det är inte så att han har börjat stava Tim med h,

han ville bara göra det nu, sa han...)


Och naturligtvis var brevet borta på julaftonsmorgonen och istället låg där varsina två paket från tomten...

Så nu är han rätt säker på att tomten nog finns ändå..!


Själv måste jag ha varit ganska snäll, för jag fick en ny klocka till stallet, pengar, en bok och en sån där mixer eller vad det heter.

En sån man kan göra shaker i...


Hästarna, tja, där händer inte så mycket egentligen...

Merlin har blivit liiiite dålig i magen igen, vet inte vad det beror på, om det kan vara för att jag börjat på en ny pall med hösilage och den är lite kraftigare än den innan för Mellis skull eftersom hon är så tunn.

Jag frågade om jag skulle ge av bägge ett tag, men det trodde de inte skulle behövas.

Men man vet ju inte, han har ju varit lite dålig i magen för inte alltför längesedan så han kanske var extra känslig.

Vad vet jag... men det är inte så farligt ivarjefall och har redan börjat bli bättre.

   

kort från november

  

Han har också fått börja gå lös till och från hagen nu och får röra sig lite mer då.

Han är så duktg och går in i både sin utebox och innebox så snällt efter lilla utesvängen.

Men oj vad han gillar snön!

Om en vecka var det sagt att han skulle kunna gå i hage igen, men eftersom jag inte gick med honom när han blev svullen så drar jag nog lite på heladagenhage ett litet tag till.

Kanske börjar med halvdagar då eller nåt...

Hovis skulle behöva komma ut och göra en koll och veterinären skulle behöva komma och vaccinera igen.


Dagens händelse är att den tandlösa har blivit ännu mera tandlös... och tandfen har även denna gång varit här och gjort sitt jobb.

Fast Tim tyckte att lägga tanden under kudden var bättre än ett glas med vatten, för då blev det en lapp...

Men det sa jag bestämt ifrån.

Vår tandfe har inga lappar... även om andra tandfeér verkar ha det... han får väl skriva ett protestbrev till vår tandfe eller nåt...


  


Blev ett långt inlägg det här så jag ska sluta nu!


Godnatt och ha en trevlig fortsättning!





 
 
Kicki

Kicki

27 december 2010 11:21

det låter som du har haft en riktigt skön helg!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

27 december 2010 22:48

Japp stämmer bra det! :)

 
Stina

Stina

27 december 2010 13:02

Titta där är du ju ! Jag var rädd för att du hamnat i soffan med chokladasken och inte kunde ta dig upp igen ! Been there, done that ;)

Låter som du haft en fin jul du oxå ... då tar vi nya tag mot nyår nu då ! =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

27 december 2010 22:50

Nej, det var dåligt med chokladaskar i år... :( fast det var väl lika bra det...
Och en bra jul har vi med haft, snart är det nyår och då är det slut svullat... :)
Dags att damma av min förolämpning! (även kallad crosstrainer, att min heter förolämpningen är en annan historia..! :)

 
Carin

Carin

27 december 2010 15:16

Skönt med vila och slapp! Det behöver våra vintertrötta kroppar mer av *S*

Ser mysigt ut i kojan, man kanske skulle ta och bygga en med barnen och krypa in i ;-)

Verkar som om du haft en bra jul ivf och det är ju det viktigaste!

Kramen/C

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

27 december 2010 22:52

Mysig var den, nackdelen är att jag har problem med bäckenet så har jag väl tråcklat mig in är det svårare att tråckla sig ut... men det kan det vara värt! :)

 
Viveca

Viveca

27 december 2010 18:07

Du verkar ha haft en mysig och händelserik jul:) Skönt att Merlin verkar bättre. Vilda får lätt lös mage också. Ibland beror det på blåsigt väder. Hoppas han blir bra i magen snart, men så länge han är pigg så är det nog ingen fara:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

27 december 2010 22:53

Och pigg, det kan jag lova att han är! :)

 
Kim

Kim

27 december 2010 18:58

Tack för jul rapporten!
Har varit lite tomt utan dej och de dina!
Kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

27 december 2010 22:54

Jupp, här är jag igen! :)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards