Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under december 2010

Av Ann - 13 december 2010 02:08

är kompletteringen inlämnad...

Nu ska jag lägga mig för om 4 timmar ska jag upp igen..!


Godnatt   

Av Ann - 12 december 2010 12:05

Då var den avklarad då.

Första promenaden.

Och det gick faktiskt ganska bra, mycket bättre än förväntat!


Jag fick med mig gubben ut så jag inte behövde ta bägge två själv.

Han tog Mellis och jag Merlin.

Men ganska snart fick vi byta.

Jag kunde knappt hålla Merlin, han är faktiskt stark och jag hade det lite halt i snön.

Han var inte dum eller så, men otroligt pigg och glad!

Så tur att jag har en stark, lugn gubbe som växlade mellan att se sammanbiten ut och le och skaka på huvudet..!

Och när han tog över så gick det bättre, Merlin försökte nog att springa men gubben är mer som en klippa än vad jag är så han kom inte långt.

Så det gick ändå över förväntan får jag erkänna.

Och bägge hästarna såg ut att tycka att det skönt att få komma ut och röra sig en stund!


Merlin har nu också blivit av med sin linda och är nu "naken"!

Det såg fint ut, men är fortfarande pyttelite svullet precis där såret var.


Min hjälpreda har också varit ute och hjälpt till lite för att kunna fixa när jag är borta i veckan.

Kul med sällskap!


Hade tänkt ta kort på vår lilla promenad men eftersom det var tänkt att jag skulle leda liten hoppjerka så tog jag den lilla gamla kameran som man kan ha i fickan med mig.

Och eftersom det är en otroligt fin men kall dag idag så hann jag bara sätta på kameran innan batteriet tog slut.

Och nej, jag hade inte glömt ladda batteriet, det var nyladdat...

Så det bidde inga kort.


Istället så kan ni få titta på ett Bamse klipp som min vän Angelica visade mig, jag och barnen skrattade halvt ihjäl oss när vi tittade!





Av Ann - 11 december 2010 18:37


Idag har jag och barnen varit på julmarknad inne i stan.

Det var hästar, stånd och massor av människor.

Lite mysigt.

Vi skulle gå med min svägerska Camilla och jag skulle ringa när jag var i stan.

Problemet var att jag glömt telefonen hemma...

Någon förvånad?

Så vi letade i säkert en timme men tillslut, med lite hjälp, så hittade vi henne och hann ivarefall med en fika!


  


Igår var det årets första pepparkaksbak med barnen.

Även det är lite mysigt, fast, som Pontus sa, vi glömde ju julmusiken... så i det här inlägget blir det julmusik!

Ni som är uppmärksamma kan se mina tomteröda skåpluckor som passar väldigt bra in just den här tiden!


  

Stor koncentration...



Hästarna är det inte mycket att skriva om eller ens ta kort på...

Merlin är fortfarande lite lös i magen och jag tvättar och tvättar med bebistvättlappar för att det inte ska fräta (och frysa...).

Imorgon är det dags att ta bort bandaget helt.

Det skulle sitta 3-4 dagar och imorgon har det gått 5.

För säkerhets skull...

Känns skönt att han slipper det, men lite läskigt att det ska vara "bart" igen... på något mysko sätt.

Jag vet, jag är lite konstig..!



Det är också dags att ut och skritta Merlin 2x10 minuter varje dag.

Grattis mig...

Det har bara varit ett par - grader idag så hästarna är fortfarande ute, om man nu kan kalla det att vara ute i deras utebox...

Men tyckte att de hade det lika bra där som inne.


Nu i eftermiddags så åkte barnen och deras morfar mot Lilla Edet och kusinerna.

Riktigt roligt och spännande tyckte de som *harkel* inte varit där någon gång...



Och eftersom vi nu är "barnfria" så har jag ont i halsen, lite småfebrig och känner inte alls för att göra något annat än att bädda ner mig i soffan..!

Men det är inte heller fy skam!   


Gokväll!


Av Ann - 10 december 2010 15:13

Då är han förkyld och lös i magen också...

Merlin alltså.

Vad blir det nästa han ska råka ut för?

Av Ann - 9 december 2010 20:00

har varit bra.

Först en trevlig dag med mina kära klasskompisar i Köping, sedan lite pyssel med hästarna, som min duktiga hjälpreda tog ut alldeles själv idag.

Det hade gått alldeles utmärkt, så det kommer att gå bra när hon tar hand om dem nästa onsdag och torsdag när jag är i Karlstad.

Så skönt att jag kan åka dit så jag slipper ha examineringen hängande över mig ett helt år.

För jag var nämnligen tvungen att göra om det med nästa årskull Nivare nästa år om jag inte kom.


Till kvällsmat bakade jag scones och snart ska jag gå ut och natta hästarna.


Idag fick jag också reda på att orden jag skulle ha med i diskussiontråden, alltså den jag ska komplettera, var andra än dem jag hade.

Alltså, jag hade ett papper med ord som jag trodde vi skulle ha med, men det var fler ord från ett annat papper som skulle ha varit med...

Är inte det typiskt mig?

Mycket korkat har jag gjort men det här vet jag inte riktigt vad jag ska säga till mitt försvar... *suckar*

Inte för att jag kanske hade blivit godkänd ändå, men det hade ju underlättat om jag hade haft rätt ord att ha med i diskussionen..!


Tim har varit hemma idag med och tråkigt nog så blir det inget luciafirande imorgon...

Jag hade pratat med hans fröken och hon tyckte att orkade han så kunde han få komma och lussa men när jag kom hem hade Tim och gubben redan kommit överens om att vara hemma imorgon.

Så så var det med det...


Det kommer många fåglar och äter här, syns inte så bra,

men tittar man noga ser man ganska många!

  

Tog kortet igår


Tack och hej, leverpastej!

Av Ann - 8 december 2010 21:24

Har haft en så otroligt mysig mysstund med mina hästar och då framför allt med Merlin..!  


Han är bara så otroligt go, finns inget kvar av det skygga längre.

Smyger upp bakom mig när jag sitter på huk och grejar och snusar mig i nacken och drar mig i flätan.

Eller kör upp nosen i ansiktet på mig och bara snusar och är nära... inte nafsar eller nåt, bara är nära...


Jag är så lättad över att hans ben blivit så bra...


Det är sådana stunder som ger mig energi   

Av Ann - 8 december 2010 13:39

att plugga...

Blir väldigt distraherad av Star wars (gillar det inte ens, så jag är lite förvånad över att jag låter mig störas av det... eller kanske inte..!) Det regnar köttbullar mfl filmer..!


Jag och Tim  åkte ivarjefall och hämtade hösilage för det här är vad jag hade kvar...

7 stycken djupfrysta

  


Så nu står det här på gårdsplanen

  


Hästarna blev väldigt glada när de kom ut... det gick förövrigt väldigt mycket bättre för min hjälpreda idag att ta ut dem, så när jag inte är där och tittar går det nog alldeles utmärkt!

Vet ni hur mycket en liten shettis kan vräka i sig på kort tid?

Hilma trodde nog hon hade kommit till himmelriket, en stor höbal, större än henne själv, alldeles för sig själv!

Så munkorgen åkte på efter en stund...  


Här ligger "sjuklingen" och har det mysigt!

    


Nu ska jag störta in i duschen för att snart åka på sjukgymnastik...


Tjingeling!

Av Ann - 8 december 2010 07:28

Är det inte det ena, så är det det andra...


Idag är Tim hemma från skolan.

Han, stackarn har hostat hela natten, trots hostmedicin.

Men ingen feber eller så, bara hosta.

Men jag hoppas kunna plugga lite ändå.

Han är rätt duktig på att roa sig själv.

Mitt största problem där är att tvn och datorn är i samma rum, och ibland kan det vara lite svårt att koncentrera sig till Star wars eller någon annan film...

Och är det någon från min klass som läser detta inlägg, så hys ingen oro, jag tror gubben skulle vara hemma imorgon om Tim måste vara hemma då med.


Men... inte gnälla...


Idag är det:

* hämtning av pall med hösilage

* handla på Granngården

* sjukgymnasten

* "övning" av uttag av hästar för hjälpreda (?)

* handla lite mat

* plugg


som gäller, utan inbördes ordning.


Sorry, inga bilder, trist jag vet... får försöka bättra mig..!

Godmorgon!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards