Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Ann - 6 januari 2011 21:34

Ännu en mysig dag med två av mina andra klasskompisar Sabina och Josefin.


Josefin hade även med sig sina två söta döttrar...

  

... Emma-Maria och Isabella.


Mitt i alltihop så kom min mamma för att hämta Tim som hade bestämt att han skulle till mormor idag.

Och självklart så hade han ingen lust att åka hem ikväll, så han sover kvar där.


Och som vanligt när Emma-Maria och Isabella är här så är det obligatoriskt att gå till hästarna en sväng.


Mellis kan då konsten att visa sig från sin bästa sida..!

 

Så snygg så...



Jag vet inte vem som uppskattade det mest, tjejerna eller deras mamma..!

  


Mellis kan ju se bra ut också...

   

... och hon håller stenkoll på mig!


 

Visst är det ett mysigt kort?


  

Sabina, som är jätteduktig på att ta fina kort

och som modigt vågade sig in trots aningens hästrädsla!


Hon har lovat att komma en annan dag och ta kort på både barnen och hästarna i snön!

Hon tog även många kort idag, bla på mig och Merlin!

Kom nämnligen på att jag inte har ett enda kort på oss två ihop, det är ju alltid jag som står bakom kameran...

Och det kanske blir lite fler bilder på mig och de andra hästarna med, för det är roligt att ha lite sådana kort!


Men snacka om att tiden går fort..!

Snart är det dags att börja plugga igen, och jag har fortfarande inte hunnit hälften av det jag tänkt på lovet...

Och pluggångesten har börjat smyga sig på...  

MEN... än är det fyra dagar kvar innan allvaret börjar på riktigt igen, och nu har jag faktiskt "bara" ett år kvar!


Tjing tjing!

Av Ann - 6 januari 2011 08:23

Gårdagen avslutades med en  trevlig fika med goa vänner.

Kände att jag behövde lite barnfri tid en stund och det finns sämre sätt att ha det på, än att snacka lite skit med tjejkompisar!

Och det gör jag alldeles för sällan!

Har haft barnen hemma i snart tre veckor och har väl inte varit ifrån dem mer än för att handla... så, jag kände att jag behövde komma hemifrån en stund.


Annars igår så var Alfred, Pontus kompis här och lekte och jag fick skotta... igen...

Jag tycker om snö.

Men ska det fortsätta snöa så här så kommer jag inte att gilla snö något mer.

För nu är snövallarna så höga att behöver jag skotta igen så kommer jag inte att orka kasta över snön längre.

Dessutom så är det nog dags att skotta av regnskyddstaket från snö.

Ska det verkligen vara nödvändigt att snöa hela tiden?


Hästarna verkar må alldeles utmärkt nu när de går tillsammans.

Hilma ser väldigt nöjd ut trots att hon blir utjagad ur regnskyddet med jämna mellanrum av Mellis.

Merlins ben kändes väldigt fint trots att han varit ute i hela hagen hela dagen.

Hoppas att det fortsätter så!


Godmorgon!


  


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards