Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Ann - 19 januari 2011 21:44

att tala om att jag inte var så bloggsugen längre.

För nu sitter jag ju här igen... och bloggar...

Mycket märkligt det där  

Så jag är tillbaka!

Fast jag kanske aldrig, å andra sidan, var borta någon gång...  


Någon som har något bra tips på hur jag ska få Merlin lite mer samarbetsvillig när det ska verkas hovar?

Det går ju liksom bra när jag håller på och bankar och kratsar och lyfter...

Så nu åker gubben på att hjälpa till att träna på att lyfta och greja med hovarna.

Han blev överlycklig när jag sa det...


Annars är det bara bra med hästarna det var bara Hilma som blev lite ömfotad när hon gick på det vassa gruset, men bara lite.


Tittade förresten på Rosa Pantern idag.

Lite av den ivarjefall.

Herrejösses vilken rolig film!

Jag skrattar så jag gråter   när jag ser den!

Såg den första gången för inte så längesedan och då bara halva, så det verkar inte som om det är meningen att jag ska få se hela...


Och har ni sett?

Jag försökte fota månen idag igen.

Förra gången jag gjorde det så tyckte någon att det såg ut som ett chips...

Men jag ger mig inte, för månen var så jättefin idag.


  

Fast jag är ledsen... det syns inte här heller..!


Nu ska jag sluta att trakassera er för idag.

Godnatt!

Av Ann - 19 januari 2011 14:07

att blogga av några olika skäl...

Ett av skälen är att jag inte tycker att det händer något spännande  i mitt liv just nu.

Inte för att jag vet om det händer så mycket mer spännande annars heller förståss...

Så jag vet inte riktigt vad jag ska blogga om.


Jag skulle ju kunna blogga att jag åt årets första semla igår, självklart inte med någon läskig mandelmassa utan massor av god vaniljkräm... (ja jag vet... det ingick inte i mitt nya livs "sånt som jag ska äta..." men gott var det!


Eller så skulle jag kunna blogga om att hovslagarn var här och verkade hästarna... och det gick sisådär... Merlin hade visst ingen riktig lust att få fina hovar tydligen... så jag skämdes en aning om hur han betedde sig faktiskt... det går så bra när jag håller på men det kunde man inte tro då...


Eller varför inte blogga om att jag ska på två kalas på lördag, ett till Jenny som fyller 16 och ett till min bästaste vän Anna som fyller... hmmm... år..! 


Jag skulle också kunna blogga om att min goa vän Lindha var här idag och höll mig sällskap till lunchen...


Eller om det fina vädret med blå himmel som gör att det känns som om våren har kommit, när man går ut och hör fåglekvittret i solen och det bara är skönt ute.


    


Men nej... jag känner inte för det, så jag säger väl tjing tjing så får vi väl se när andan faller på nästa gång..!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards