Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Ann - 21 januari 2011 20:38

Så skönt ute!

Så här skulle vintern vara jämt, fast med lite mer snö och lite mindre is...


Eftermiddagen har vi tillbringat med att äta pizza, eller de åt pizza, jag åt sallad och sedan fredagsmys och film.

När vi var och handlade så klagade Pontus på att han var så trött... och även när vi kom hem så verkade han lite hängig, så när han vid maten bara orkade en pizzabit och sedan kröp upp i mitt knä så var han jättevarm.

Och mycket riktigt, över 39 grader i feber...

Och vi som skulle på få hem vänner imorgon på dagen och åka på två kalas på eftermiddagen/kvällen...

Så typiskt... min lille plutt... han blev lite besviken när han insåg att han inte kunde följa med på kalasen...


Passade på att vara ute i solen en stund idag och fota lite...


Jag älskar min utsikt...  

  

Tycker det är så fint!


Jag passade på att mocka ordentligt i deras regnskydd medan de...


... stod och solade i hagen...


fast Hilma valde att sola liggandes!


Kärlek...

       


Min finaste lillprins bus  

     

Han får ofta till den där posen,

kanske vet han om att han är bedårande då?  

Men han har så snälla, lugna fina ögon... som visserligen kan bli alldeles fulla med bus!


Vet ni vad det här är?

 


Jag ger mig inte, jag försöker att få sådär fina bilder

som en del av mina vänner får till...

  

...men jag får nog öva lite till..!


Det var dagens bilder det!


Ha en fortsatt trevlig fredagkväll, det ska jag!



Av Ann - 21 januari 2011 07:39

med Lillprins bus är att binda upp honom morgon och kväll och kratsa och greja med hovarna lääänge.

Så får gubben göra det när han kan och eftersom det går bra med mig så får jag väl börja tvinga hit mina vänner också så att det är olika personer som håller på med hovarna på honom.


Så vi började igår.

Sista bakbenet tröttnade han men när jag tog upp det igen, för jag tappade det naturligtvis... så var det inga problem.

Även idag gjorde jag så och det gick väldigt bra.

Han gjorde inget mer än att försöka dra åt sig det ena benet en gång men när jag sa nej, så slutade han.

Jag kratsar läääänge, klämmer fast hans ben mellan mina som hovis gör och bankar och grejar, han har nog de mest välkratsade hovar som man kan ha!

Men det gör inget, för han har fått så djupa fåror vid strålarna att det behövs noga kratsning för att undvika strålröta.

Sådana hovar hade han inte tidigare, kan de ha blivit så för att han har stått på mjukt underlag så länge utan möjlighet till att slita eller att han fått det vanliga trycket på strålarna tro?


Tack för grimmorna Cissi!

Den ena passade super och den andra har jag inte provat än.

  

Jag som trodde de skulle vara lite stora... men som synes på bilden så satt den tajt på innersta hålet så jag fick tom släppa ut ett hål!


Månen var fantastiskt fin nu på morgonen med och jag gjorde ett nytt försök att föreviga det... men det gick så illa att det inte ens går att visa här...

Så nu funderar jag skarpt på att än en gång läsa i maualen...

Ska dessutom försöka fota lite i ridhuset snart, någon som har nåt bra tips för att få bra ljus och så där?

Tycker nämnligen att de blir lite gulaktiga... typ så här...

  

Ser inte det lite gulaktigt ut?

Har visserligen en annan kamera nu

men tycker ändå att det blir lite åt det hållet... typ...



Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards