Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Ann - 22 januari 2011 12:10

snöa nu igen?!

Ser mig själv halkandes i snön ute på gårdsplanen, halkandes eftersom jag inte ser isfläckarna längre..!

Igår var det så fint, idag snöar det som bara den och är grått och trist.

Tyckte imorse att det var mycket ljusare, tycker ni också det eller är det inbilning?

Tittar jag ut nu så har jag svårt att tycka att det är ljusare ivarjefall!


Har varit på innebandyträning med Tim på morgonen och sen ska vi vidare på kalas i eftermiddag.

Eller rättare sagt två kalas.

Ett till Jenny, kusinen som egentligen fyllde igår och sedan till Anna, min bästaste vän som fyller imorgon!


Pontus vaknade med 39.4 i feber idag så han har en stillsam film och pyjamasdag idag.

Skulle jag också vilja ha, fast utan att vara sjuk.

Vore inte det himla skönt?


Nu ska jag ut och fixa iordning åt hästarna för att sedan gå in och göra tacos.


Fler bilder från igår...

      


Häromdagen så var jag och tittade på kläder till mig själv.

Varje gång jag gick in i provhytten för att prova så blev jag lika förvånad över hur ickesmal jag är... eller förvånad... jag vet inte vad jag ska kalla det..?

Alltså det är ångestskapande att gå in till de där speglarna och för att inte tala om alla lampor som visar precis allt!


Så då bestämde jag mig för att nu fick det vara slut på det här småätandet.

Det gick jättebra ända tills det var matdags hemma.

Sen sket det sig.

Alltså hur svårt kan det va?

Ska man behöva sätta upp en spegel på kylskåpet för att hindras från att öppna det?

Jag är konstant, kanske inte hungrig, men nära på och de som säger att ett äpple eller ett glasvatten hjälper, har aldrig varit varken sugna eller hungriga...

Och bara för att jag bestämt mig så åkte vi igår till stans godisaffär och köpte alldeles för mycket godis.

Som jag gillar.

Så nu kan jag nästan inte gå ut i köket.


Ja ja, det finns bättre dagar att börja med sånt på än när det är fredag och fredagsmys eller lördag och två kalas på g.


Nej nu måste jag nog sätta lite fart om jag ska hinna, tidsoptimist igen!


Tjing tjing!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards