Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Ann - 24 januari 2011 14:12

Var ute hos hästarna vid lunch och gosade och grejade, tog då med mig kameran.

De resulterade i massor av kort på dem.

Jag har ju lite svårt att välja, men här kommer några...


Att gosa och mysa är ju jättetrevligt...

  

... men vem vill pussas med honom nu?


        

Det är fortfarande fart i honom, även om jag missade de värsta attackerna

med bocksprång, stegringar och skutt, med kameran förståss...


 

Mina finaste tre...   

  

Om man tittar på både Mellis och Hilma så är de riktigt fina i hullet bägge två.

Hilma är inte smällfet och Mellis är visserligen fortfarande toppig och knotig, men det är muskler som fattas där, dock inga revben som syns längre! 

  

Fast jag kanske kan tycka att Merlin inte behöver "tutta" så mycket som han gör längre..! 



Tjing tjing!


Av Ann - 24 januari 2011 09:17

I fredags fick ju Pontus 39.1 i feber och hade tills igår mellan 39.1-39.7 grader utan alvedon.

Men imorse så hade han 38 så nu hoppas jag att det är på väg rätt håll.

Istället så blev Tim hängig igår och har idag 38.5

Men... om man nu kan kalla det det tur så börjar inte min kurs ordentligt förrän på torsdag, så jag har bara lite läsning att göra i skolan, så alltså har jag inga problem med att ha dem hemma för min skolas skull.

Skönt att för omväxlings skull slippa sitta och plugga på nätterna som jag brukar när de är sjuka...


I skolan är det matte och svenska som gäller hela våren.

Jag hoppas det blir en bra kurs för jag tycker det är roliga ämnen.


  

Några av mina miljoner asdyra skolböcker...


Igår var jag och fotade min svägerska och barnens kusin när de red.

Alltså hur svårt är det inte att få bra kort i ett ridhus?

Mörka blev dem och när jag väl kom på var jag kunde stå för att få lite bättre ljus så tog batteriet slut... och ja, det var laddat + att jag hade ett extra med mig, men över en timme i kylan klarade det tydligen inte...

Likaså ville jag testa mitt nya objektiv, vilket inte var helt super enkelt att sätta på...

Kom då på, att sånt kanske man skulle ha övat lite mer än en gång på, innan man står där och ska försöka lite snabbt med kalla fingrar att få på det!

Men det var heller inte så lyckat eftersom jag nästan bara kunde fota när de var längst bort i ridhuset typ... annars hade jag nog kunnat ta närbilder på hur hårstråna låg på hästen eller nåt..!

Något som jag också kommit på är att ett stativ skulle underlätta, det är konstigt men jag får så mycket olika behov hela tiden.

Än det ena än det andra, bra och ha saken som jag nästan inte kan leva utan!   

Vi får väl se om jag får tillstånd att visa några av bilderna sen!


Mina egna hästar, ja det händer inte så mycket med dem... skulle behöva hämta hö idag eller imorgon igen... är ju som vanligt ute i så god tid...

Annars är det en fin dag idag så kanske skulle man försöka ta med sig kameran ut och se om man kan få några... unika hästbilder..!  


Tog kort på den här förut, vi hittade två stycken i ladan som stod kvar när vi köpte det här stället.


  

Jag har inte testat den än men barnen och gubben brukar roa sig med dem.


Godförmiddag!




Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards