Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Ann - 25 januari 2011 07:48

Den här morgonen är som gårdagens morgon.

Två grabbar som fortfarande ligger i soffan med över 39 graders feber...

När jag var och handlade igår så köpte jag med mig några filmer, som muta att ligga och vila och inte bråka...

Och massor med glass!

Pedagogiskt va?

För de är ganska däckade, men inte tillräckligt däckade för att inte kunna bråka, och när de nu är sjuka också så är inte tålamodet med varandra jättestort.

Så det är inte så lugnt och vilosamt alltid, som jag skulle vilja...


Hoppas att min höbonde är tillräckligt frisk idag för att jag ska kunna hämta hö.

Det börjar bli tomt där ute i regnskyddet...

Det är så typiskt mig att vara ute i sista sekunden men det är inte så enkelt att planera det där heller för så länge det inte är slut där ute så kan jag ju liksom inte hämta mer... om ni förstår..?

Ska nog skicka in registreringspapprena på Merlin också, tyvärr så verkar det inte som om det kommer att gå att registrera honom som hispanoarab... trist, men inget att göra åt...


Hur som, här kommmer lite fler bilder från igår...


Och titta vad som kom fram under all snö?

  

Snart går det att köra igen och då har jag tänkt att ivarjefall försöka göra något med Hilma några dagar i veckan.

Fast det är inte för inte som jag kallar henne mitt dåliga samvete...


Och vad kom mer fram?

 


Fina, roliga bollen!


 


Eller boll... den är rätt platt och obollig nuförtiden...


  

Så vi ska nog investera i en ny bättre boll eftersom han tycker den är så rolig!


Tänkte att våra två andra katter också skulle få vara med på ett hörn...

inte bara Snurre.

Så här är Fiffi, Pontus katt...


    

...och toviga Mjauis som då ska vara min katt...

hur opraktiskt är det inte med en långhårig utekatt? 



Ha en bra dag alla, min kommer med all säkerhet bestå av mycket filmtittande i soffan!


Tjing tjing!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards