Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Ann - 26 januari 2011 21:31

Dagen blev rätt ok ändå.

Bägge barnen hade strax under 38 grader så jag tog med dem ut en stund för lite frisk luft.

De var med en liten stund hos mig och hästarna innan de tröttnade på oss...


  

Pontus hann med en liten mysstund med sin Hilma...


och tillslut fick jag min efterlängtade semla... med vaniljkräm förståss!

Eller fick och fick, jag fick allt göra den själv..!

  

men tro nu inte att barnen tyckte om, de slickade av florsockret och konstaterade sedan att de var godare de man köpte på kondis... 


När vi var ute så blev jag plötsligt väldigt trött och frös när jag kom in, halsen kliar och jag hostar och nyser.

Grattis till mig, det är nog min tur nu... men jag ska ändå försöka ta mig till Köping imorgon för kursstarten på nya kursen...


Tack och gonatt, nu ska jag ta in hästarna och sedan är det sängen som gäller!

Av Ann - 26 januari 2011 11:55

jag är fruktansvärt uttråkad och börjar känna mig hängig själv...   dessutom är jag rejält sugen på nåt onyttigt... som en semla eller liknade... eller varför inte chips.. godis går också bra!

Jag är inte knusslig på något vis!


Så kom igen nu, pigga upp mig med nåt kul eller tyck synd om mig!  

Eller, om ni inte är rädda för att bli smittade, så varför inte komma hit med en semlabulle?

Av Ann - 26 januari 2011 10:01

Har haft en fruktansvärd natt med barn heta som kaminer som inte kunde sova... så jag har knappt sovit alls....

Imorse hade bägge runt 38 ivarjefall men jag vet inte hur mycket av sänkningen som är alvedonens förtjänst... 

Jag börjar verkligen tröttna på det här nu, barnen är lättretliga och jag kan knappt gå ut till stallet utan att liten blir nästan hysterisk och nu har det gått ner i magen också...   


Nog klagat, igår fick jag ivarjefall mockat ordentligt ute i regnskyddet och hämtat hö så nu står det två stora balar därute igen.

Alltid skönt när det är gjort!

Särade även på Mellis och Merlin och passade då på att pyssla lite extra med Mellis vilket uppskattades väldigt.

När hon skulle in i hagen igen hade hon absolut ingen lust med det så hon gick helt enkelt åt andra hållet, grimman åkte av eftersom jag inte knäppt den ordentligt... ja vet, slarvigt...

Som tur var så var det bara att gå och ta henne och även Merlin tog det bra, några gnäggningar bara!

Vi står ca 3 m ifrån grinden där Merlin står och tittar och än så länge funkar det bra, men vi får väl avancera oss bort ett par meter till...


Har också skickat in reggpapprena till SH idag.

Vi var tvungna att skicka med ett papper där det står att gubben godkänner att det är jag som ska stå som uppfödare och ägare på Merlin.

Gör det något om det är jag som står som det, undrade han...

Gör det något?!

Klart det gör något!

Klart jag vill stå som uppfödare!

Jag står ju inte som ägare till någon häst just nu...


Vad händer här annars idag då?

Ja, det är så mycket så vi måste väl ta till en lista..!


* Lite städ är på sin plats

* Tvätta, som är mitt andra kall

* Fixa hästarna

* Titta på film och äta glass?

*  Jag kom tyvärr inte på något mer, mitt liv är så fulltecknat...


Bjussar på några favoriter i repris i brist på annat... några som jag saknar, något som jag längtar till..


      



Goddag och tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards