Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Ann - 28 januari 2011 21:52

men jag ska vara bra sjuk för att inte orka med hästarna.

Det är nästan skönt att komma ut och bli lite svalkad..!


Jag hade lite ledövningar med Merlin idag

igen som gick nästan ännu bättre än igår...

  

då han helst ville leka med grimskaftet mest hela tiden. 
Idag fick jag honom något mer koncentrerad på mig.


Jag tog också ut Mellis från hagen själv igen och vi gick något längre utom synhåll och var utanför en något längre stund, och även det gick väldigt bra.

  

Borstade och donade förståss med henne och hon har börjat FÄLLA!

Även Hilma har redan börjat har jag märkt...


Man märker tydligt på Mellis att hon inte är så sugen på att gå in i hagen igen, så jag hoppas det fortsätter att gå så här bra så Mellis får lite fritid utan honom... man vet ju själv hur skönt det är med egentid!  


Det är konstigt hur ojobbigt det var att ha ledövningar och fixa med Mellis men hur asjobbigt det sedan blev att mocka och bära vatten!

Det kändes verkligen som om det gick i slowmotion... och trött och svettig blev jag...

Vår lilla prins bus har en period av "nu gräver vi upp bädden" igen... både ute och inne...


Hur trött jag än var så kunde jag ändå inte låta bli att gå ut och

umgås lite mer med dem i hagen... fotade då det här... såg så roligt ut!

Merlin hittade sin älskade "boll"


   

Går till Hilma och man nästan ser hur han frågar: ska vi leka? 


Hon vänder sig dock bort...

      

och han blir ännu mer enträgen och kör upp bollen i huvudet på henne

och trycker den mot henne, nästan som om han säger: snäääälla!


Men hon stod emot hans försök... men det gjorde inte jag!

Så jag kastade den ett par gånger och han sprang glatt och tog den varje gång och höll den i munnen och slängde med den åt mitt håll.

Han kanske var hund i sitt förra liv... vad vet jag!?  


Imorgon är det en lite speciell dag, är det någon som har en aning om varför?


Gonatt och ha en trevlig helg!

Av Ann - 28 januari 2011 16:27

hur dålig man blir så fort man lägger sig ner i soffan?   


Är det för att man tillåter sig att känna efter då eller är det för att man faktiskt blivit dåligare?

Jag tror att jag blir dåligare av att ligga i soffan så jag satte mig vid datorn istället...

Vi är inte så moderna så att vi har någon laptop här så jag kan ligga och vara dålig och vara ute på nätet samtidigt, utan jag får allt vara bra och sitta vid skrivbordet!   


Men jag är ganska uttråkad...

Av Ann - 28 januari 2011 08:17

håller ju inte jag på med...   

För jag skulle ju kunna tala om hur mycket jag nyser, näsan rinner och hur ont det gör i halsen och när jag hostar...

Att jag har skallebank som jag inte ens trodde var möjlig...

Eller att barnen eller ivarjefall det ena barnet fortfarande har feber... den yngre sover forfarande...


Men eftersom jag inte alls tycker synd om mig själv och aldrig gör, så ska ni slippa höra det..!  


Hur som helst, igår kände jag mig riktigt risig, men då hade jag en  kille som bäddade om mig och fixade kuddar och grejade i soffan där jag låg.

Sedan låg han hos mig och klappade på mig lite då och då... så mysigt!


Idag känner jag mig ivarjefall lite piggare på feberfronten än igår så det ska nog gå att hålla på med Lillprins bus idag med.

Fick en fråga om hur jag ska göra med honom sedan när de inte är i samma box, eftersom jag bara har två boxar.

Jag har inte bestämt mig än...

Jag har tre alternativ att välja mellan.

1. Alla tre får gå ute på lösdrift

2. De två tanterna inne och Merlin och någon kompis ute

3. Merlin får bo någon annanstans under vintern (är inte så jättesugen på det...)


Det beror lite på hur det blir i sommar också, att hitta bete med kompisar till Merlin verkade inte vara helt lätt om jag inte vill skicka iväg honom långt... men jag jobbar på det.

Dessutom så beror allt lite på när det går att kastrera honom...

Någon som har förslag på något?

Hur skulle ni ha gjort över vintern eller med bete/ hur har ni gjort?


Annars så är:

* Maten är handlad

* Mounttvättberg är besegrad för den här gången

* Och det är, tro det eller ej, inte så mycket att röja här hemma


Så jag tänker bara göra det jag känner för, så känner jag inte för att kliva upp ur soffans så är det där ni hittar mig!


  

När hon fick Kahela så sattes hon igång ganska tidigt...

Men vi var i bättre form den gången... vi tränade för tränare in i oktober och hon fick Kahela den 12 februari.

Veterinären missade att hon var dräktig...  

Tyckte ändå att hon hade en märklig kula som inte borde vara där så när hon var i 7 månaden så tog jag ut veterinären igen och mycket riktigt, det fanns en bebbe där!

Men ska man se det positiva, jag slapp mycket oro den gången!


Tjing tjing!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards