Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under januari 2011

Av Ann - 15 januari 2011 12:07

Igår hade jag en kul kväll med mina vänner.

Vi gick på afterwork på Ågården och åt tacos och jag hade nog trott att jag skulle komma hem hyfsat tidigt.

Men strax före 22 så ringde jag hem till gubben och bad honom ta in och kvällsfodra hästarna för jag hade inte minsta lust att åka hem.  

Tror jag var hemma stax före halv 2...

Så imorse gick jag upp vid 7tiden och fodrade och släppte ut hästarn för att sedan gå och lägga mig igen.

När jag gick upp?

Vid 11...

Det enda som var lite tråkigt med kvällen var att jag körde så det tänker jag inte göra nästa gång!


Min bloggvän Stina hade gjort en personlighetstest som jag tyckte verkade lite skoj, så jag gjorde det jag med.

Här är resultate, vad tycker ni?

Stämmer det?


Anns personlighetstyp:

Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa Ann:

Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.


Någon mer som vill göra testet?

http://se.41q.com/



Av Ann - 14 januari 2011 12:27

som jag hittills mest har ägnat åt att sitta i telefon och blivit skickad hit och dit hela tiden...

Det är så att jag i vanlig ordning tydligen gjort fel och därför tydligen inte tackat ja till nya kursen som börjar om en vecka.

Så jag var 4 reserv.

Typiskt mig...

Man skulle ju kunna tro att efter snart tre år så ska jag kunna det här, men enligt mig har jag aldrig gjort något sånt här tidigare...

Men nu är det lugnt, jag är anmäld och intagen på kursen.

Så nu ska det fixas böcker...


Snart ska jag iväg på något infomöte med barnomsorgens rektor.

En fredagseftermiddag...


Men ikväll ska jag och två vänner på tacoskväll på Ågården.

Blir nog trevligt!


Igår när jag var påväg hem ifrån grannen tog jag detta kort...

  

... det är vårt ställe man ser från ett håll som jag inte visat förut.


  

Snurre gjorde mig sällskap...


Hittade detta spår hemma...

  

... så var är katterna när man behöver dem?

Förmodligen inne... Fiffi tex har knappt varit ute sen snön kom...


Tack och hej, leverpastej!


Av Ann - 13 januari 2011 20:45

Nu är glada julen slut slut slut, allting har jag kastat ut ut ut    ni ser att jag sjunger va?

För äntligen har jag fått undan alla julsaker och städat klart.

Så nu är det så fint det nu kan bli här hemma, ivarjefall tills imorgon när barnen kommer hem... för ikväll har de varit på badminton så de har inte hunnit stöka till än!


Så nu har jag haft en stund över så jag hade kunnat plugga lite, men eftersom jag varit i skolan idag så tyckte jag att jag kunde leka lite istället.

Resultatet kommer här...


Tyckte själv att det blev helt andra kort...  vad tycker ni?

      


Merlin retar Hilma, men jag tror att hon tycker det är liiite kul!


Merlin roar sig med sina pinnar i brist på bollar...

bollen ligger nog någonstans under snön... jag har inte sett den på länge!

     


Tjing tjing!

Av Ann - 13 januari 2011 07:45

torsdagarna och skolan är att vi i stortsett alltid äter ute (förutom att jag får träffa mina trevliga klassisar förståss)

Den här veckan har jag ätit ute flera gånger... vilken trevlig liten vana!

Igår på thailunch med Marina, idag lunch med klassisarna och ev imorgon med Anna och Linda.

Och när jag skriver ute så menar jag inte ute ute som Tim, utan ute på restaurang!

Har jag någon gång sagt att jag gillar mat?  


Have a nice day!

Av Ann - 12 januari 2011 12:38

och insett att Merlin inte alls är stor, tvärtom verkar han ganska liten..!

Men det gör inget, han är goast ändå!   


Hoppas dock han blir större än Mellis ivarjefall!


Ska försöka mäta lite mer noga någon dag...


Tjing tjing!

Av Ann - 12 januari 2011 08:06

Mätt honom alltså!

Och det var inte helt lätt för vi var ute och han var inte så sugen på att stå still, speciellt inte när jag kom dragandes med en plastsnabbstolp...

Men tillslut gick det och han var ca 127cm i manken och 132cm vid högsta punkten bak.

Med diff på någon eller några cm och isåfall tror jag att det är uppåt, vågade inte sätta ner pinnen för djupt så det skulle bli för mycket...

Hög eller inte..?

Ingen aning, någon som kommer ihåg hur höga era 5.5 månaders fölisar va?

Och hur höga de blev?

Är så nyfiken på hur hög han kommer att bli tillslut!


Idag händer väl inte så mycket mer än att jag ska försöka läsa lite, äta en sen lunch med Marina, hämta hem huliganerna och sedan försöka städa undan julen.

Kanske skulle jag återigen försöka bestiga mounttvättberg...

Känns bra att man brukar få en "ledig" dag, då och då, från att ha tvättställningen i vardagsrummet ivarjefall...    


Godmorgon!



Av Ann - 11 januari 2011 23:18

Julegranen ska nu ut ut ut...

Skoja bara, den åkte ut för längesen...

Men alla tomtar och annat är fortfarande kvar, inte för att jag vill det, utan för att jag helt enkelt varit för lat för att ha tagit bort dem...

Men nu ska de väck!

Jag kanske inte varit alltför flitig med damtrasan heller... så det blir till att sanera hemmet.

Tråkigt att göra, skönt när det är klart, men hade varit ännu roligare om det synts att man gjort det också..!


Isgata...

Det är vår gårdsplan det...

Vet inte hur många gånger jag druttat på ändan och som det kändes, slagit halvt ihjäl mig. (värre på vissa ställen...)

Hade till och med funderingar på att låta hästarna vara ute för att de skulle slippa gå på isen, men när jag kom ut så såg jag att min snälla gubbe hade sandat ordentligt hela vägen från stallet till hagen.

Så de fick komma in även ikväll!


Plugget gick bra idag och vi fick en hel del gjort.

Kul att träffa klassisarna igen!


Igår ringde jag till hovis och undrade om han tänkt komma eller om han helt enkelt glömt bort oss..?

Det hade han inte, skulle komma onsdag eller torsdag, trodde han.

Jag hoppas på imorgon för på torsdag kan jag inte, är ju i Köping då.

Men jag har inte hört något så det verkar mörkt...


Måste försöka komma ihåg att mäta honom!

  


Godnatt!



Av Ann - 11 januari 2011 07:52

Plugget alltså...


Å jag är inte redo för det ännu, skulle behövt åtminstone en månads lov till...  

Hästarna är ute och snart bär det av till Köping för grupparbete.

Sedan antar jag att jag måste ta tag i att skaffa de nya böckerna för matte och svenska kursen...


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards