Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under januari 2011

Av Ann - 10 januari 2011 21:08


http://www.hooks.se/assets/contentpages/startpage/2011-01-10_v00_nyt/2011-01-10_v00.aspx


har ni sett vilken snygging som är med?


Det börjar bli en vana att se Merlins pappa i diverse tidningar nu!   



Av Ann - 10 januari 2011 19:47

Jösses vad det blåser ute!

Såg en fågel från fönstret som höll på att blåsa iväg... såg lite skoj ut faktiskt..!

Men det blir ivarjefall inte så blött då...


Har fortsatt min lek med bilder och här kommer några från idag.


Barnen gjorde en fin snöborg igår som de fortsatte med idag

 


  

Innan vi gick in blev den bra mycket större,

hoppas den inte hinner smälta bort innan det blir kallt igen... 


Ni ser och vet ju inte vad jag gjort med bilderna...

men det är både det ena och det andra!

Om det blir bättre?

Nja... inte vet jag..!


 

Lillprins Bus 


 

Min vackra


  

Finaste Hilma


  

Merlin terroriserar Hilma, mycket... väldigt mycket, men Mellis är nog glad att det är någon annan som får ta hans påhitt!


  

Men de kan även stå inne i regnskyddet och äta ihop


I eftermiddags så bakade vi bullar... som blev mer eller mindre vackra...

 

och medan de jäste så gjorde vi chokladbollar som vi stoppade i frysen. 

Och ja vet... det är inte det här jag ska äta i mitt nya liv...


Nu ska jag ta hand om tvätthögen som ligger i vår säng, vill gärna få plats att sova där...

Sedan ska jag väl även ta hand om köket, gissa hur det ser ut där?

Det är tur att jag alltid har tofflor för hela golvet är fullt med pärlsocker...

Knastrar fint när man går..!

Hästarna vill väl in också och så ska jag sätta mig och försöka börja planera lite plugg för imorgon.

Vi ska ha en grupparbetsredovisning på torsdag.

För nu är det dags för plugg igen, de där veckorna gick väldigt snabbt... så snabbt att jag inte hann med den "lilla" lista jag hade på göromål... för jag hade ju så mycket annat att göra...  tror faktiskt att jag hade så mycket att göra att jag inte hann något på min lista som inte var hästrelaterat... märkligt, jag fattar ingenting..?!   


Fick förresten tillbaka min uppgift som jag satt med nätterna före jul och den var godkänd!

  


Så... tjing tjing!


Av Ann - 9 januari 2011 21:20

med olika bilder...

Det är så kul!


Dagsfärska bilder från idag...

 


 


  


På eftermiddagen kom Anna ut med alla barnen så det blev lite röj här.

De gjorde en jättefin snöborg som jag ska fota imorgon om jag kommer ihåg.

Jag gjorde chokladbollar till fikat, som även jag åt av...

Ajsing bajsing på mig!  


Gubben tog hit lastmaskinen i förmiddags och plogade av hela gårdsplanen, skönt att bli av med snön, men attans så halt det blev!

Måste nog försöka sanda lite, vore ju snyggt om någon av hästarna gick och halkade och bröt något ben nu när Merlin har blivit bra i sitt ben..!

Eller för den delen, någon av oss!


Ser inte helt otrevligt ut att vara i regnskyddet nu va?

  


Fick nyss ett nytt recept på glass av Kicki som vi nog måste testa imorgon, att få en glassmaskin var inte så tokigt!  

Eller också så var det det var...

Det nya livet tillåter ju inte några större smakorgier...


Nej... nu ska jag titta på Morden i Midsomer!


Tjing tjing!

Av Ann - 8 januari 2011 22:38

Vi har säkert en miljon olika tumstockar... men ingen är hel... så det gick inte att mäta hur hög Merlin är idag, för den längsta tumstocken var 120 cm...

Så när jag för en gångs skull kom ihåg någonting, så sket det sig ändå..!

Ja ja, gubben kommer säkert att skaffa fler tumstockar så det blir väl fler tillfällen...


Sabina har hjälpt mig att ta hem ett nytt redigeringsprogram för foton härom dagen, Photo Scape, som jag sitter och leker med.

Det är kul att hålla på och experimentera och leka med bilder men det flesta blir det ju inget av än så länge.

Här gjorde jag en serie bilder av Merlin och så lekte jag med en ny header till bloggen.


  


I förmiddags när Tim och jag kom hem från innebandyn, höll gubben  på att skotta av taket på regnskyddet, så bästaste Helena hjälpte mig på eftermiddagen att ta bort den gamla bädden där och fixa iordning igen med nytt spån och ny halm.

Det blev så mysigt så! 

Och tänk vad mycket lättare och roligare det är att göra sånt när man är två!


Nu ska jag nog försöka vara lite social med gubben en stund.


Gokväll!

Av Ann - 8 januari 2011 07:54

Trodde att jag var uppe tidigt men såg att Stina nog hann före som vanligt!

Gick ut till stallet vid 07 men hade verkligen ingen lust att gå upp ur sängen idag...

  

Nu är det frukost innan vi måste sticka iväg till innebandyn.

Sedan idag hade jag tänkt ta itu med mounttvättberg på allvar och försöka piffa till hästarna, de behöver lite frisering igen.


Ha en bra dag!



Av Ann - 7 januari 2011 23:25

... efter att ha varit bortbjudna ikväll.

Det blev en kväll med god mat, en hel del skratt och supertrötta barn.

Hästarna fick komma in lite senare än de gjort den senaste tiden idag, men jag tror inte de led något av det.

Har tänkt att jag ska börja ha dem ute länge som vanligt igen, för nu är det inte så kallt längre och Merlins ben tycker jag verkar bättre nu när han är ute och rör sig mer.

Känns inte alls lika varmt längre.


Imorgon börjar innebandyträning igen efter juluppehållet.

Klockan 08.30 brukar vi åka.

Så nu börjar "vardagen" igen.


"Stal" några bilder från Sabinas blogg från deras besök hos oss.


   


Godnatt!  

Av Ann - 7 januari 2011 13:51

Fast bara det allra nödvändigaste för att kunna gå utan att bli snöig.

Fatta vad tung snön blev nu när det är plusgrader ute!


Hur som helst, Pontus åkte till mormor i förmiddags så jag är helt solokvist här hemma.

Så jag har fixat med bäddarna i boxarna som hade blivit lite höga och jag sopade lite spindelväv.


Igår när Tim sov hos mormor fick Pontus lite plustid av mig och gubben.

Vi testade glassmaskinen för första gången, poppade popcorn och åt sedan i soffan till Kung Fu Panda.

Pontus satt mellan gubben och mig och såg väldigt nöjd ut!


Kan säga att glassen blev väldigt god, det tyckte vi allihopa.

Men det tog tid och det krävs lite planering, så det är inget man bara kommer på för stunden...


Min goa fina Pontus...  


Två av korten som Sabina tog på mig och hästarna, det var mörkt och snöade så vi ska ta bättre bilder när det är dagsljus och fint väder!


  


Ni kan väl bortse ifrån det där fåniga flinet jag fick till...

         


Nu ska jag röja lite här inne och kanske sätta på en maskin tvätt...


Godmiddag!

Av Ann - 6 januari 2011 21:34

Ännu en mysig dag med två av mina andra klasskompisar Sabina och Josefin.


Josefin hade även med sig sina två söta döttrar...

  

... Emma-Maria och Isabella.


Mitt i alltihop så kom min mamma för att hämta Tim som hade bestämt att han skulle till mormor idag.

Och självklart så hade han ingen lust att åka hem ikväll, så han sover kvar där.


Och som vanligt när Emma-Maria och Isabella är här så är det obligatoriskt att gå till hästarna en sväng.


Mellis kan då konsten att visa sig från sin bästa sida..!

 

Så snygg så...



Jag vet inte vem som uppskattade det mest, tjejerna eller deras mamma..!

  


Mellis kan ju se bra ut också...

   

... och hon håller stenkoll på mig!


 

Visst är det ett mysigt kort?


  

Sabina, som är jätteduktig på att ta fina kort

och som modigt vågade sig in trots aningens hästrädsla!


Hon har lovat att komma en annan dag och ta kort på både barnen och hästarna i snön!

Hon tog även många kort idag, bla på mig och Merlin!

Kom nämnligen på att jag inte har ett enda kort på oss två ihop, det är ju alltid jag som står bakom kameran...

Och det kanske blir lite fler bilder på mig och de andra hästarna med, för det är roligt att ha lite sådana kort!


Men snacka om att tiden går fort..!

Snart är det dags att börja plugga igen, och jag har fortfarande inte hunnit hälften av det jag tänkt på lovet...

Och pluggångesten har börjat smyga sig på...  

MEN... än är det fyra dagar kvar innan allvaret börjar på riktigt igen, och nu har jag faktiskt "bara" ett år kvar!


Tjing tjing!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards