Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under januari 2011

Av Ann - 1 januari 2011 20:21

bilder från igår...


Mellis och Merlin har fått syn på något...


Snurre likaså...

   

Vad ser de då?


Jo, gubben och Pontus som varit i skogen och... lekt?

    


Så jag gick och mötte dem, och vad höll de på med?


      

Jo, det var kast i snö!


   



Visst ser det härligt ut?


   


 

Draghjälp upp och sen är det bara jobbet att få bort all snö kvar...   


Jaga är nästa lek...

    

men jag har ju kameran så jag kan ju inte springa med...   


Tjing tjing!

Av Ann - 1 januari 2011 17:21

2011 nu då.


  

Det var en vacker decemberdag som avslutade året.


Nyårsfirandet blev lugnt och sansat tillsammans med gubbens bror Sören, svägerskan Camilla och min mamma.

Vi åt god mat och tog det lugnt.

Vid 12 slaget så gick vi ut och tittade på raketerna runtomkring och barnen lekte lite med tomtebloss.

Hästarna var bara lite oroliga just då, annars tycker jag det var väldigt lugnt med smällare och raketer i år.

Det tackar vi för!

Jag hade tydligen i ett svagt ögonblick sagt att barnen fick vara uppe så länge de ville på nyårsnatten vilket resulterade i att Tim satte på en film vid 00.30 tiden...

Jag och gubben gick och la oss, Pontus kom strax efter, lätt hysterisk eftersom han ville ha hjälp med att borsta tänderna...

Tim kom ännu lite senare, men gick över till sin egen säng då han nog tyckte det blev för trångt.

Det var vårt nyår det!


Det var väldigt fint och skönt ute igår så jag passade på att ta lite kort

 


Mitt ständiga dåliga samvete...

 

skulle ha plockat in både gungor, hängmatta och studsmatta innan snön kom,

men snön kom ju *harkel* så fort..!


Vårt hus i vinterskrud

    

Inte direkt klart...

vardagsrummet till höger på nedervåningen har väldigt bra aircondition!


Annars idag så har jag fixat grind mellan lilla hagen ut till vinterhagen, det är ju tänkt att Hilma ska gå i vinterhagen och Mellis och Merlin i lilla hagen i vinterhagen, som Hilma går i nu tills de kan gå ihop igen.

Krångligt?

Det är ju bara tänkt ett litet tag så det blev ganska väldigt prvisoriskt...


Och som ni kanske vet så är det inte min favvosysselsättning att hålla på med staket och grindar så jag var lite lagom glad när jag höll på.

Kom sen på den briljanta idén att Hilma kunde vara i Merlin och Mellis "sjukbox" och de fick komma ut i lilla hagen medans jag höll på.

Hilma kunde ju ändå inte gå där medans jag höll på med trådarna för då hade hon gått ut.

Vad tror ni det lilla kräket gör?

Jo hon rymmer ut och pajar staketet där jag delat av regnskyddet för "sjukboxen".

Och får lite stryk av Mellis eftersom den lilla hagen är så liten.

En av anledningarna till att jag inte vill att de ska gå tillsammans där...

Kan säga att jag fick ett väldigt behov av att göra smörgåspålägg av henne...   

Men jag behärskade mig, fick lagat stakeketet, in med Mellis och Merlin där igen och Hilma... ja hon fick stå bunden tills jag var klar.

Gick även och sparkade undan snön från undertråden i hela hagen så elen ska vara bra...


Vissa dagar önskar jag bara att jag hade en guldfisk istället...


Tjing tjing och trevlig fortsättning alla!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards