Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Ann - 8 februari 2011 20:23

Igår var veterinären här och vaccinerade hästarna som skötte sig exemplariskt.

Det var en ny och hon gillade verkligen Merlin, han visade sig från sin allra finaste och goaste sida!

Då blir man stolt!   

Så nu är det bara en sista vaccination i sommar för Merlins del, skönt när det är klart sen är han med de andra en gång om året.

Fick även recept på maskmedel så nu ska han snart avmaskas också.

Honom kollar jag inte den här gången heller utan avmaskar, men nästa gång senare i vår ska han kollas med de andra.

Har beställt kolla masken kit så nu kan jag kolla allihop två gånger, så det blir en gång i höst också.


Även imorse åt Mellis frukost utanför stallet och idag avancerade vi genom att stänga stalldörren.

Det gick jättebra till att börja med, ända tills Mellis fick för sig att det inte alls var kul att vara själv där ute och började gnägga...

Då blev Merlin lite orolig och skrek och for runt lite.

Men Mellis då... typiskt att hon skulle pajja när det gick så bra..!  

Men jag fortsatte att borsta honom som jag höll på med och när han var hyfsat lugn så öppnade jag stalldörren så de såg varandra igen.

Höll på en liten stund till innan jag tog ut honom.

Han stod så snällt när jag satte på honom grimman (trots att han var lite orolig) och tänkte att nu får jag väl en tjurrusning ut till henne, men han lyssnade och gick så fint så!

Så även fast han var lite uppe i varv så stannade han snällt när jag sa halt och gick fint med mig när jag smackade och sa kom! *så glad*

Fast Mellis gick förståss precis bakom...


Tycker det är lite jobbigt det här med att sära på dem och tycker det är lite besvärligt överhuvudtaget med att hålla på när jag är själv fast det känns som om man skulle behöva vara två... men det går ju inte att klona sig och jag ska väl inte klaga egentligen, får väl vara glad för att jag faktiskt har dem istället!


Tjing tjing!




Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards