Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Ann - 9 februari 2011 08:51

lite piggare!

För första gången på länge (känns det som) så kändes det inte jobbigt att fixa hästarna.

Lite mer som vanligt, men fortfarande tar det lite längre tid, men det är åt rätt håll!


Idag när Mellis åt frukosten själv ute i vanlig ordning, så var Merlin lite mer upprörd.

Eller upprörd, han vankade omkring lite och gnäggade lite ibland, men inte mer upprörd än att han kunde äta upp sin mat..!

Får känslan av att han är mer upprörd över att inte få bestämma själv om han vill vara hos mamma eller inte än att han är rädd och ledsen.

Även idag gick det hur bra som helst att ta på grimman och leda ut honom lugnt.

Fick honom även att stanna i boxöppningen så jag kunde öppna boxdörren helt och hmmm sakta.

Allt för att han ska förstå att det inte bara är att rusa ut när man öppnar dörren.

Och det gick ju förståss strålande!

Känner att det tar tid det här med att sära på dem, men jag antar att vi inte har någon direkt brådska så vi tar det lugnt och förhoppningsvis utan att någon (läs Merlin) blir alltför orolig.


Annars idag är det plugg och tvätt som gäller.

Bara roliga saker..!

Ska försöka plugga undan lite snabbt idag, för Tim har studiedag, så min tanke var att jag skulle försöka hämta lite tidigare.

Men precis innnan de åkte så sa han: skynda dig inte, för jag vill vara kvar till tre.

Jaha, där fick man för att man försöker... men jag kanske gör det ändå och går och fikar med dem, för min semeltarm skriker att det var längesedan jag åt semla och då måste jag ju lyssna.

Man ska lyssna på sin kropp... har jag hört!  


Här kommer, bättre sent än aldrig... min favvoborste.


Det är en gammal borste som jag köpte på Hööks för länge sen.

Tror det var när jag köpte Mellis, alltså -00.

Har försökt hitta en likadan men inte lyckats, blev jätteglad för ett tag sedan, när jag hittade en liknande på Hööks igen, men den var mycket mjukare och inte alls lika bra... så vet ni var det finns så blir jag evigt tacksam!


  

Så tills dess jag hittat en ny så vägrar jag att slänga den här, sliten eller inte!   


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards