Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Ann - 17 februari 2011 21:08

* nattat mina barn

* glömt att hänga tvätten (ska göra det...)

* hämtat hö

* glömt att köpa den nya avmaskningssprutan (ska göra det med...)

* inte gjort klart skoluppgiften

* och säkert glömt en massa annat också...


Men...

Jag är på ett betydligt mycket bättre humör!


Tjing tjing!

Av Ann - 17 februari 2011 14:32

Inte för att det är något speciellt utan bara för att jag känner för det idag. För att det är en skitdag, fast jag vet inte varför... det bara känns så...


Har haft en dag i skolan i Köping och lunchen med Angelica gjorde att det trots allt blev en bättre dag tillslut.

Måste säga att skolan inte är det som jag gillar mest just nu...*gnäll gnäll gnäll*

Inte de som är i skolan utan skolarbetet... det suger!!!


Annars så kunde jag förvånat konstatera igår att SH nog slagit sitt eget rekord, för hör och häpna, igår låg Merlins pass i brevlådan igen!

Denna gång var allt i sin ordning!

I måndags skickade jag in det igen, onsdag kom det tillbaka!


  

Så nu har grabbhalvan blivit stor och fått ett eget pass!  

Dessutom så ringde jag veterinären igen för att kunna hämta ut en ny avmaskningsspruta.


Ja, för jag tror inte att apotekstanten som förklarade för mig hur man avmaskade och hur man gjorde för att få rätt mängd, förklarade tillräckligt tydligt för mig... för jag har, för första gången i mitt liv, sprutat ut avmaskningen på hästen... istället för i...

Klantigt...

Kan tala om att veterinären skrattade när jag ringde... *muttrar*

Fast är man så korkad som jag så får man väl skylla sig själv...   


Förresten, har ju hört talas om olika färger på passen, kan någon vänlig själ som vet, tala om för lilla ovetande jag vad färgerna betyder?

Grått och vitt har jag hört om, även rosa tror jag... men jag är inte säker... blått?


Nu ska jag röja upp här och kanske ge mig på en förminskning av mounttvättberg, för att senare i eftermiddag åka och hämta hö.


Den här kom Pontus hem med igår...

  

Den var till familjen som han sa, och jag är inte riktigt säker på vad det är, men något som jag är säker på är att den sticks!


Tjingeling!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards