Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Ann - 18 februari 2011 14:41

Såg ett tvprogram igår där det pratades om vad som stjäl ens energi.

Ofärdiga projekt sas vara en av de största energitjuvarna.

Att även om man säger att man inte bryr sig så gör man det ändå och ens enerig bara svischar iväg.

Och när jag tänker efter så tror jag att det stämmer.

Min energi och lust att göra något är i princip obefintlig.

Till och med, med hästarna...

Känns som om jag varken har lust eller ork till någonting.

Och mig veterligen så har jag inga klara projekt.


* Huset är INTE färdigt

* Stallet är inte klart

* Hästarnas regnskydd är inte klart

* Gårdsplanen ute är inte klart

* Trädgården är inte klar

* Jag har tre påbörjade uppgifter till skolan som jag hållit på med ett tag som inte är klara

* Källaren med min tvättstuga, träningshörna och stallhörna är inte klara

* Vissa tavlor och hyllor inne är fortfarande inte uppe


Jag skulle kunna göra listan hur lång som helst... så hur gör man då?

Gör man en "riktig" lista och bara tar sig i kragen och betar av den?

För det är ju väldigt tillfredsställande att kunna bocka av på sin lista...


Eller går man ut i det förhoppningsvis fina vädret och hoppas på att solen ger en lite mer energi att orka ta tag i saker?

Sockerkickar har jag redan testat, det hjälper inte... tyvärr..!     


Eller ska man bara sitta och vänta på att plötsligt något händer som gör att man får orken och lusten tillbaka igen?

För det vet jag att den gör, förr eller senare... frågan är bara om man kan göra något för att påskynda det hela lite?


Så får man inte uppenbarelser om täcken, så är det om energitjuveri.

Och efter att ni läst detta oerhört positiva och glada inlägg så säger jag som Stina i sin uppenbarelse om täckena: halleluja!  

Och hoppas att ni vågar er hit igen, lovar att inte vara lika positiv jämt!   


För även om det är så att man egentligen inte ska klaga, för egentligen så har man det rätt bra, så kan man väl få det ändå?


Tack och hej!






Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards