Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Ann - 20 februari 2011 21:08

Men tro det eller ej, jag har longerat idag!

Ägnat hela eftermiddagen ute hos hästarna för att få både energikickar av dem och solen!

Eller, longerat, det låter ju seriöst... det var väl mer: gå runt mig i en cirkel i grimma...

Men, vi gjorde något och man får väl börja lite fint och försiktigt!

Hon fick röra lite på sig, mest skritt och liiiite trav, många halt och igångsättningar och hon verkade nöjd.

Hon rör sig så lite i hagen, så jag har tänkt att försöka börja röra lite på henne på detta sättet innan jag börjar tömköra för att sedan förhoppningsvis rida.


Lillprins bus har blivit avmaskad idag också, med hjälp av gubben så gick det bra.

Denna gång hamnade medlet i hästen istället för utanpå!   


  

från september förra året


Tack och gonatt!

Av Ann - 20 februari 2011 10:27

Gick ut till hästarna utan termobyxor i morse.

Det skulle jag inte gjort.

Sablarns vad kallt det var!


Har studerat lite hur Merlin gör när han dricker.

Han är för rolig!

Han stoppar ner mulen, vispar runt en stund för att sedan ta tre-fyra klunkar, samtidigt som han låter på något konstigt vis.

Så gör han några gånger.

När han sedan är färdig så välter han ut hinken.

För de har hink nu.

Varför?

Jo, för att någon har sparkat sönder vattenbyttan.

Jag skulle vilja säga att det är de däringa hästarna som gjorde det när vattnet frusit för dem.

Men då skulle jag ljuga.

För det är jag.

När jag en morgon skulle sparka sönder isen för att fylla på nytt för dagen.

Så därför har de hink som jag tycker att jag får springa och byta och fylla på hela tiden...

Eftersom vissa välter den när han har druckit klart.

Men nästa år, då SKA det finnas ett uppvärmt vattenkar!


Samtidigt är jag glad att jag ser att han dricker, för jag tycker att han har varit lite dålig på det tidigare.

Jag tycker också att han diar mindre, så nog håller han på att bli stor!


Den här bilden är från maj förra året.

Då satt jag och funderade och längtade efter att det skulle gå tre stycken i hagen och hur det skulle kännas och se ut.

Nu vet jag!

Men längtar istället efter solen, värmen och det gröna som var då..!

Aldrig är man nöjd!

  

Och med -20 ute nu känns detta rätt avlägset...


I sommar är det planerat att Merlin ska få åka till Viby och gå med islänningarna där. 

Där kommer han för första gången få leka med jämnåriga, det ska bli jättekul att se!

När han åker är inte riktigt bestämt, det beror lite på hur våren blir, men min önskan är att han får åka dit så fort det är möjligt. 

Viby islandshästar håller på med både avel och ridskole/turridningsverksamhet, men framförallt så är det min vän Elin (lilla Klaras mamma) och hennes syster som har det, så det känns riktigt bra, mot att skicka iväg honom någonstans långt bort till någon jag inte känner.

Nu kan jag fortfarande vara en del av vardagen som tittar till och ser till att de har det bra.


Råkade förresten slå på melodifestivalen en liten stund igår och jag kan bara inte låta bli att tycka att lilla Erik Saade är lite söt!

Och Tim gillade låten skarpt!

Så... jag antar att vi är nöjda med att han gick vidare, vilka fler som gjorde det vet jag inte, så intresserad var jag inte...


Tjing tjing!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards