Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Ann - 23 februari 2011 21:14

rotmos!

Det är bland det godaste jag vet tror jag och idag har jag ätit det.

Jag och Marina gjorde det med skinkstek till och  det bästa av allt är att det blev (lite) över!

Så jag får äta det imorgon med..! *mums*


Annars så har jag, hör och häpna, longerat idag med.

För fjärde dagen i rad!

Nu travas det lite mer, men fortfarande i grimma...

Det är en sak jag ska handla när jag åker till Hööks, en kapson, en som passar denna gång.

Förra gången köpte jag en strl. cob/full, men den var alldelese för stor så nu blir det en strl. ponny och så tar jag pannbandet från den stora.

Kanske får Merlin större huvud än Mellis och kan använda den stora senare.


Annars har jag faktiskt gjort nästan allt som jag tänkt.


Jag kan stryka allt på listan utom: * göra klart uppgiften.

För den är inte klar men jag ska sitta med den nu ikväll också.

Jag kan också stryka * tona håret, från veckolistan, för det gjorde jag också idag.

Så här blev resultatet...

  

men jag blev inte helt nöjd, brukar ha en annan färg men ville variera mig lite, men nästa gång blir det samma gamla vanliga igen...


När jag skulle åka in till stan för att hämta Tim startade inte bilen.

Den var helt död.

Kom då på att Tim hade tänt sin lampa bak och det tänkte inte jag på igår när jag parkerade... så gubben fick komma ut och starta upp bilen.

Så medans jag väntade på honom så passade jag på att ta lite nya bilder...


 

Merlin och Hilma...


 Han kan bara inte låta bli henne...

 

och faktum är att han föredrar att stå och äta i samma hög

som henne och inte med Mellis!


    

Liten Hilma rund och go...


  

Ser ju lite knas ut när Merlin diar nuförtiden...

jag tror minsann att han växt lite till!


    

Snurre som ligger och solar på biltaket, det såg så skönt ut!


Nej det här duger inte, plugga skulle jag ju göra!


Tack och hej!

Av Ann - 23 februari 2011 08:44

jag säger: ooooooo så burrigt!

-25 imorse gjorde att jag frös trots termobraller och socker...

Övervägde att låta hästarna stå inne på förmiddagen men släppte sedan ut dem ändå.

Lillprins bus tycker inte att det spelar någon roll hur kallt det är, han vill ut och busa ändå och mat har de ju så...


Man kan ju klaga på kylan om man vill, men man kommer inte ifrån att det är otroligt vackert!


        

  

Så här ser det ut ute hos oss nu, lite kontrast till hur Kim det hos sig där borta i värmen med blommande träd och grönskande ängar!


Bilderna är tagna med det nya objektivet och shit va bra det är när långt bort blir väldigt nära!

Nu blev ju bilderna ivanlig ordning inte riktigt lika vackra som jag tänkt mig men ni får väl använda er fantasi!  


Okej, vad står på att göra listan idag då?


* göra klart uppgiften

* handla kraftfoder till hästarna

* prata med Tims fröken om min uppgift

* prata med P, en annan vän och lärare om min uppgift

* ta in hösilaget i källaren för det har frusit

* longera (i den här kylan?)


Ja, jag tror att det får räcka, vi får ju besök i eftermiddag också!


Tjing tjing!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards