Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Vad är det för en dag?

Av Ann - 28 februari 2011 08:03

  Vad är det för en dag?

Jo det är Mellis födelsedag!

Hurra hurra hurra! tuderutututu!  (fanfar)


Idag för 18 år sedan föddes den här lilla damen på Tärenäs arabstuteri.


  

Och idag blir hon alltså 18 år.


Hon och givetvis även de andra fick sin frukost utökad med äpplen och morötter.

Pontus  var gladeligen med ut till stallet imorse för att gratulera.

Annars händer det just inget speciellt med hästarna, jag har fått sluta att longera så det enda jag gör nu är ju att borsta lite och det är väl sådär kul eftersom alla fäller som attans och man får hår överallt!


Barnen har nu sportlov och tycker det är lagom kul att behöva gå till skolan ändå... senast igår ville Tim vara ledig, fast när jag imorse sa att jag skulle hämta honom klockan 14 så ville han vara kvar till 16..!


För idag är det inte bara Mellis födelsedag utan även min bästa vän Annas son Willes födelsedag.

7 år blir han idag, så vi ska gå och fika med dem i eftermiddag.

Eller egentligen fyller han den 29 men det finns ju inte i år.

Stort Grattis till honom också!


Wille

  

Ni ser att han säger hej till mig va?


Annars idag så är det dags för den nya veckogörarlistan.

Och jag ska:


* plugga förståss, få klart den uppgiften som är kvar och en massa läsning

* tvätta som vanligt, har redan börjat!

* byta ströt i regnskyddet hos hästarna och ta dit deras nya vattenbalja

* fixa träningshörnan i källaren, jag gör ett nytt försök

* frisera hästarna, eftersom jag inte gjorde det heller förra veckan, nu kan jag nog inte skylla på kylan...

* rensa min garderob, så jag hittar de få klädesplagg jag faktiskt fortfarande kan få på mig...

* åka till lek och buslandet eller något annat kul med barnen, de har ju ändå sportlov... (men badet kan de fetglömma, fatta hur mycket folk det är där den här veckan... man väljer sina tillfällen då man är tvungen att exponera sig i så lite kläder som en baddräkt..!)


Ja det får nog räcka... om jag ska ha en chans att fixa det...


Så det här duger inte, bara att sätta fart!


Tjing tjing!




 
 
Jossan

Jossan

28 februari 2011 09:29

Grattis Mellis! Inte kan man tro att hon är 18 redan! 12 på sin höjd!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Ann

28 februari 2011 09:39

=D Man kan ju vinkla dem från sin bästa sida när man fotar! ;)

 
Kim

Kim

28 februari 2011 11:06

Grattis Mellis!!
Så söt som föl, kurvig och fin hållning!
Hon är sej verkligen lik på fotona.

Hm har inte funderat så mycket på min lista än...försöker förtränga den en liten stund till ;-))

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

28 februari 2011 11:45

Förträng inte för länge bara! ;)
Jag vill inte vara slav under listorna själv vet du! ;D

kram

 
kicki

kicki

28 februari 2011 11:47

hurra hurra för Mellis!!

http://kaa.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

28 februari 2011 13:01

GRATTIS Mellis !!!!!
Myndig - äntligen !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

28 februari 2011 20:03

Japp, så nu har jag inget att säga till om längre! ;)

 
Ingen bild

Dova

28 februari 2011 13:04

Grattis Mellis! Tänk vad våra pollar hunnit bli gamla. Det var ju nyss vi stod, i mitten på december, och slog ner stolp i backen för en ny hage i Godby. Och då var ju pollarna bara ungdomar - 8 och 12 eller nåt sånt?!
Tur att man själv inte blir så mycket äldre...

Ann

28 februari 2011 20:04

7 år var hon då!
Ja det var tider det! :)

 
Viveca

Viveca

28 februari 2011 19:41

Grattis till Mellis och Wille!
Så fin Mellis är på fotot med svansen rätt upp;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

28 februari 2011 20:07

Hon har lite samma stil då som nu, fast nu är svansen lite längre och brukar hänga på sidan! :)

 
Carin

Carin

28 februari 2011 21:05

GRATTIS MELLIS! Wow är det nu hon går från "lady" till "dam"? Hon ser himla fin ut för sin ålder men 18 är väl egentligen ingen ålder på en häst, eller hur?! Hoppas hon fick mys på sin dag ;)

Kramen

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

28 februari 2011 21:13

Mys, morötter och äpplen var det hon fick!

kram

 
Stina

Stina

28 februari 2011 21:57

Jaha, inlägget över går inte att kommentera ??
Då skriver jag här : såna dagar behövs och att vara social är viktigt så var nöjd med din dag du !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

28 februari 2011 22:17

Det har strulat för mig hela kvällen med... *suckar*
Jag är rätt nöjd också, det är inte var dag man umgås så länge med sin bästa vän! :)

 
Linda på Finnsta Pre

Linda på Finnsta Pre

28 februari 2011 22:06

Vilken härlig bild på Mellis som föl.
Och hon är så fin fortfarande så man kan inte tro att hon uppnått 18 års ålder inte.
Blir så glad av att se "äldre" hästar och man tror de är 10 år!
Hipp hipp hurra!

http://finnstapre.bloggplatsen.se

Ann

28 februari 2011 22:19

Man kan ju vinkla och inte ta så de syns att de är väldigt omusklade! ;)
Men vänta bara till sommaren, då ska vi vara i form bägge två!
Hoppas jag... :)

 
Sarah

Sarah

1 mars 2011 11:08

GRATTIS :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards