Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under februari 2011

Av Ann - 14 februari 2011 21:20

Min pälsskrapa, kam, kniv eller vad den nu kallas.

Ska bli så spännande att testa den, Mellis fäller som bara den.

Eller Mellis, allihop fäller ganska rejält.

Ser och känns lite sjukt när det är ca -20 ute...


  


Angående smällen jag fick i morse så fick jag inget blåmärke, bara lite svullet, knappt så det syns alls om man inte vet om det.

Själv tycker jag att det borde vara nästan svart och svullet som bara den.

För så kändes det ivarjefall.

Nu är det ju ingen som tycker synd om mig...   


Annars så har jag varit duktig och skickat tillbaka Merlins pass, det stör mig lite att betala nästan 1000 kronor för det inklusive porto, och sedan skriver de fel namn i passet och jag behöver visserligen inte betala för att de ska fixa passet men väl för portot tillbaka.

Det är inte mycket pengar det gäller, det är liksom inte pengarna alls det gäller, utan min irritation gäller principen.

Att det ska kosta mig mer pengar för att de gör fel...

Sniket av mig?

Ja, kanske...


Vidare så har jag varit och köpt avmaskningssprutan till Merlin.

Där frågade hon på apoteket om jag hade använt det tidigare?

Javisst, sa jag.

Jo, för du vet att det finns en ring som går att skruva på för att dosera med?

Ja, jag vet, svarade jag.

Den anger hur mycket du ska ge, beroende på hur mycket hästen väger.

Ja, jag vet, svarade jag igen.

Jag tycker att det borde vara svårt att veta hur mycket en häst väger, det kanske du också tycker?

Jag vet hur mycket jag ska ge min häst, svarade jag då.

Alltså, ser jag ut att vara dum i hela huvudet eller?  

Man kan ju undra...


Sedan vill också bara nämna lite snabbt att jag vann över dem jag bowlade med i lördags.

Bara så ni vet... om ni undrade..!  


Tack och gonatt!

  

Av Ann - 14 februari 2011 08:41

Igår var en riktig dödag.

Jag slappade i soffan i stort sett hela dagen.

Halva dagen utan barn och då passade jag och gubben på att titta på "vuxen"film mitt på dagen!

Det kändes lite konstigt busigt för det har nog inte hänt sedan barnen kom typ..!

Sedan kom pappa och räddade livet på mig genom att inte bara leverera två grabbar, utan även ha med sig en stor familjepizza.

Själv hade jag legat i soffan och varit hungrig, men för lat för att orka göra någon mat... och även för lat för att orka gå upp ur soffan för att ringa och fråga om han kunde köpa med sig något... men tanken hade funnits där!


Imorse särade jag på Merlin och Mellis igen efter några dagars uppehåll.

Merlin for omkring i boxen och bockade mellan tuggorna, men verkade fortfarande inte rädd eller ängslig, utan fortfarande mest irriterad över att inte själv få bestämma över om han ville vara hos mamma eller inte.

Det gick bra att ta ut honom ur boxen, men... när jag skulle ta Mellis, som jag då hade häktat på ett grimskaft och hängt över halsen som jag brukar, så gick hon iväg!

Och då slängde Merlin till med huvudet rakt i ansiktet på mig...

En smäll på kindbenet i ansiktet som ta mig tusan fick mig att se stjärnor!   

Satan vad ont det gjorde!

Sedan fick jag och Merlin gå efter Mellis, för hon verkade inte ha några planer på att stanna hos oss.

Merlin blev lite stissig, men inte värre än att jag klarade av att hålla honom, men jag är ändå glad att inte någon såg mig... eller, grannen såg oss för Mellis gick nämnligen dit... för han gick inte riktigt som en väluppfostrad kille då inte...

Mellis stannade inte förrän hon råkade trampa på grimskaftet, då väntade hon in oss så att jag kunde ta henne. *suckar*


Jag brukar näämnligen bara sätta på henne grimman och skicka ut henne till matbyttan som står utanför stalldörren. Sedan sätter jag på grimskaftet när hon nästan ätit klart och hänga det över halsen och när jag kommer med Merlin så har hon ätit klart och vi går till hagen.

Men tydligen så får jag väl binda fast henne när hon äter om hon tänker fortsätta att vara icke sammarbetsvillig!  


  

Bild från januari på boxarn!


Tjing tjing!


Av Ann - 13 februari 2011 00:53

och taxin hem kostade exakt 278 kronor...

Jag är trött...

Jag har ont i huvudet...

Och magen och jag är inte riktigt sams...

Men jag har haft jättetrevligt!


Tack och gonatt!!!

Av Ann - 12 februari 2011 10:36

Hade glömt att ta ner filtarna över öppningen in till halmen från stallet så stackars Hilma hade en frusen vattenhink i morse.

Men hon verkade inte törstig när jag erbjöd henne vatten så hon led nog ingen större nöd. (intalar jag mig)


Ska ut och fixa hästarna nu i kylan för snart ska vi på 40-årskalas.

Svågern blir gubbe idag och det blir bowling och mat, ska bli mycket trevligt!

Stort Grattis till honom!


Sonen ville inte spela innebandy imorse när jag kom in från stallet (och hade struntat i att både binda upp Merlin och låta honom vara själv för att jag inte skulle hinna det...) och jag tyckte att det var lika bra, så slapp jag stressa, men nu är klockan lika mycket som den brukar vara när vi kommer hem och jag har ändå inte fått något gjort...

Det betyder att jag ändå får snabba mig lite, för barnen ska sova hos morfar i natt så det ska packas till det också.

Uppgifterna till skolan är bara att glömma idag...


Annars har jag väl inget speciellt att skriva om... som vanligt!

Ha en bra dag!


  

Av Ann - 11 februari 2011 20:16

Vi har haft en skön fredagkväll med tv och snacks.

Bla så har vi tittat på Amigo.

Alltså, vad är det för fel på han, programledaren?

Vad går han på?

Jösses, jag blir trött bara av att se honom... tänk er själva att gapa och studsa omkring som en galen duracellkanin en halvtimme!

Men barnen tycker han är bra så...


Jag hämtade ut Merlins pass idag.

Blev förvånad över hur snabbt det kom, har ju hört talas om att folk väntat i månader på sina pass fast då vet jag ju inte om de kom därifrån förståss)

Så att det kom så snabbt var ju jättebra.

Hade de skrivit rätt i passet så hade det varit ännu bättre...

Ett namn i stamtavlan var fel, så det är bara att skicka tillbaka det...

Det var inte bara ett stavfel utan ett helt annat namn som inte ens finns med i hans stamtavla så inte vet jag var de fick det ifrån.

Nu ska jag snart ta in hästarna för att sen kolla om det är nåt bra på någon av mina många kanaler.

Finns det någon mer än jag som bara har basutbudet eller har ni alla olika kanaler?

Inte undra på att jag aldrig tittar på tv, det finns ju nästan aldrig nåt att se..!


  


Ha en fortsatt trevlig fredagkväll, det ska jag!


Tjingeling!

Av Ann - 11 februari 2011 10:28

Första individuella uppgiften för den här kursen inlämnad!

Med flera timmar tillgodo!  


Bara tre uppgifter kvar innan helg då..!


Kommer jag att fixa det?

Förmodligen inte... men vad gör det?  

Det är det värsta när det inte finns någon deadline...


Av Ann - 11 februari 2011 07:36

Sicket väder!

Hur orkar det snöa fortfarande?

Pulsade ut i två dm snö nu på morgonen, jag undrar om jag kommer ut med min bil från gårdsplanen..?

Vägen är plogad men det är en liten vall och inte skottat på gårdsplan och som  min rygg och nacke är nu så är skotta en icke bra idé. (jag har återupptagit kontakten med voltaren gel och värktabletter)

Fast... jag kanske inte har något val... om jag vill hämta hem barnen.


Idag är det plugg som gäller, måste lägga in en högre växel, för jag har tre extra uppgifter som också ska göras eftersom jag missade innedagarna i Karlstad förra veckan.

Men igår så gjorde jag två hela sidor med källförteckningen på det tredje, av max tre sidor, på den individuella uppgiften som ska vara inlämnad idag klockan 17.

Så jag räknar med att bli klar med den uppgiften nu på förmiddagen.

Eller, jag går inte ifrån datorn förren den är klar... eller nåt...

Det går tungt, kommer liksom inte in i plugget på nåt vis... fast å andra sidan vet jag inte om jag någonsin tyckt att det gått lätt heller... så det är väl någon sorts konstant jagvillinteplugga känsla jag har jämt.

Fast jag tror att det alltid är jobbigast nu.

Typ...

Vad jag svamlar... *suckar* men vad gör man inte för att slippa ta tag i plugget?  


Annars så har jag tänkt att hämta ut Lillprins bus pass och hans avmaskningsspruta i eftermiddag när jag hämtat barnen.

Kanske handla lite fredagsmyssnacks också när vi ändå är på stan och sedan bara umgås.

Så skönt att det är fredag!

Och imorgon är det 40-års fest som gäller, bowling och tacos först och sedan ska barnen åka och sova hos morfar.

Det ska bli kul!


Merlin har verkligen fattat vad som gäller nu på mornarna.

Det är inte helt lätt att få ut Mellis utan honom för han har full koll på att nu kommer mamma att försvinna.

Och så måste man tydligen göra några race i boxen också innan man kan ställa sig och äta.

Han är en riktig spjuver!


En dagsfärsk bild på vårt välansade äppelträd precis utanför...

  

och som ni ser så snöar det än...


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards